Nová aplikace českých vývojářů navázala na tu předchozí, která se v Německu používala již od roku 2010 a nainstalovalo si ji 850 tisíc uživatelů. Kvůli technologickému posunu však přestala odpovídat současným požadavkům a bylo ji potřeba optimalizovat.
Místo vylepšení původní verze se však čeští vývojáři rozhodli raději vytvořit zcela novou aplikaci. "Zaměřili jsme se především na uživatelské rozhraní a navigaci v aplikace, funkčně je naše aplikace totožná s původní verzí," vysvětlil Gattermayer.
Uživatelé mohou v aplikaci sledovat přímé přenosy jak ze zasedání parlamentu, tak jednotlivých komisí. Poskytne jim také přehledné informace o jednotlivých členech parlamentu, upozorní na konání zasedání nebo představí seznam řečníků, kteří na plénu vystoupí. Aplikace také nabízí sekci novinky, která umožní tiskovému oddělení informovat veřejnost o aktuálním dění.
Ačkoli firma v úterý 5. března spouští aplikaci, její práce tím nekončí. Do budoucna plánuje její další rozvoj a doplnění o další funkce. "V duchu naší strategie jsme se snažili co nejrychleji spustit aplikaci, která zvládne základní funkce. I nadále budeme sledovat, jak je aplikace využívaná, a budeme se snažit ji vylepšovat a přidávat další funkce," uvedl Gattermayer.
V Čechách nejsou veřejné zakázky nastaveny dobře
V tuzemsku se firma do soutěží o veřejné zakázky téměř nezapojuje. Podle Gattermayera je v Čechách špatně nastavený systém, který se neorientuje na kvalitu, ale na nízkou cenu.
"České instituce často nevědí, co by přesně chtěly, a ani si nenajmou externího konzultanta, který by jim pomohl s výběrovým řízením. V Čechách jde především o to, aby vše bylo transparentní a levné, což vede k degradaci kvality a není to pouze problém mobilní aplikace, ale i silnic a dalších věcí," popsal problém Gattermayer.
V Německu se prý agentura setkala s jiným přístupem a výběrové řízení pro Spolkový sněm bylo dle jejích slov vypsáno rozumně. "Bundestag neměl jasnou představu o výstupu, a proto nechal firmy vytvořit vlastní koncepty a ocenit je. Následně odborná komise posoudila kvalitu konceptu a přihlédla k ceně. Proto jsme zde také uspěli," vysvětlil Gattermayer.
Agentura začala jako start-up
Firmu založili tři studenti ČVUT jako start-up v roce 2012 a jejich první kancelář se nacházela v technologickém inkubátoru v Dejvicích. Jejich první podnikatelský záměr byl vytvořit mobilní aplikaci pro hudební festivaly, což se jim také podařilo.
Všichni tři zakladatelé dodnes spolupracují s univerzitou, kde vedou několik předmětů. "Snažíme se do teoretického akademického prostředí nosit něco z praxe," říká o svém působení na vysokoškolské půdě Gattermayer.