Obrazem: Okamžiky, kdy se ničivá povodeň nahrnula do tunelů pražského metra

Obrazem: Okamžiky, kdy se ničivá povodeň nahrnula do tunelů pražského metra
Zaplavený Těšňov, kde se nachází stanice metra Florenc.
Vchod do stanice metra Florenc poté, co začala opadávat voda.
Pohled na vodou zcela zatopenou stanici metra Florenc.
Na hladině vody, která "utopila" Florenc, plavala řada odpadků. Zobrazit 40 fotografií
Foto: Dopravní podnik hlavního města Prahy
Aktuálně.cz Dan Poláček Aktuálně.cz, Dan Poláček
Aktualizováno 12. 8. 2022 11:00
Když v roce 2002 do Prahy dorazila povodňová vlna, metro patřilo mezi místa, která poškodila nejvíce. Sice disponovalo systémem protipovodňové ochrany, jenže ten byl projektován pouze na úroveň takzvané "stoleté vody". Před srpnovou povodní, které experti přisoudili označení "tisíciletá", tak metro nemohlo být chráněno. Voda postupně zaplavila 18 stanic a napáchala škody kolem šesti miliard.

Celkem se pod vodou ocitlo 19,6 km tratí metra.

Kompletně "utopeny" byly 2 vlakové soupravy metra. Ty se do provozu vrátily až v roce 2004, jsou opatřeny dvojitou modrou vlnovkou nad dveřmi kabiny strojvedoucího.

25-30m: to je největší hloubka, ze které se čerpala voda v pražském metru.

Zaplaveno bylo na 107 ramen pohyblivých schodů.

Odhaduje se, že z prostor metra bylo v úhrnu odčerpáno cca 1,2 milionu kubických metrů vody. Takové množství odpovídá skoro jedné třetině objemu vody, kterou zadržuje jihočeský rybník Svět (3,3 milionu m3).

Přes rozsáhlé škody se podařilo ve většině stanic obnovit provoz v rekordně krátkém čase - jen za 3 až 4 měsíce.

 

Právě se děje

Další zprávy