reklama
 
 

Čtvrtina Čechů je ochotná prodat osobní informace. Stačí, když dostanou něco zdarma

12. 5. 2019 7:09
Více než čtvrtina Čechů (27 procent) je ochotná na internetu sdílet své osobní údaje výměnou za to, že dostane něco zdarma. Vyplývá to z průzkumu společnosti Kaspersky Lab. Dvě třetiny českých internetových uživatelů se totiž domnívají, že úplné soukromí je v dnešním digitálním světe nemožné. Zřejmě i proto nemají snahu si jej hlídat, a naopak se rozhodli na svých osobních datech vydělat. Osobní údaje přitom hrají stále větší roli.

Lehkovážné šíření a sdílení dat na internetu pro krátkodobé cíle podle expertů Kaspersky Lab může mít vážné následky především pro pověst a kariéru lidí. Z průzkumu například vyplynulo, že zaměstnavatelé čím dál častěji vyhledávají osobní profily na sociálních sítích svých případných zaměstnanců, aby si zjistili jejich sociální status, prestiž a celkové vystupování. I proto by si lidé měli dávat větší pozor, co a v jaké míře o sobě a své práci na Facebooku, Instagramu nebo LinkedInu sdílejí.

Zhruba 57 procent zaměstnavatelů nepřijalo kandidáty na základě jejich prezentace na sociálních sítích. Třetina jich uvedla, že museli napomenout nebo propustit zaměstnance kvůli obsahu, který veřejně sdíleli online.

Průzkum odhalil, že se k datům třetiny (32 procent) českých uživatelů dostal někdo cizí bez jejich povolení. Pětina lidí kvůli tomuto narušení soukromí přišla o peníze.

Nejvíce lidí má strach z toho, že k jejich osobním informacím získají přístup kyberzločinci. Druhým velkým strašákem je internet jako takový a pomyslnou top trojku uzavírá vláda. I proto se velká část českých uživatelů snaží svá zařízení nebo data nějakým způsobem chránit. Celkem 69 procent chrání svůj počítač, tablet nebo mobil heslem. Třetina pravidelně kontroluje a mění nastavení soukromí u svých zařízení, služeb nebo aplikací.

autor: ČTK | 12. 5. 2019 7:09

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama