Libeňský a Hlávkův most (2,3 miliardy korun a 0,8 miliardy)
Jak Libeňský, tak Hlávkův most jsou v havarijním stavu, a na Libeňském mostu byl dokonce omezen provoz – tramvaje tam nesmí jet vyšší než třicetikilometrovou rychlostí. Již letos chce proto začít město s rekonstrukcí prvního z nich.
Proti předpokládané podobě opravy (na snímku vizualizace plánovaného stavu) – má to být vlastně zbourání stávajícího a stavba nového – protestuje ale Praha 7 a památkáři. Vadí jim jednak to, že most je stavební památka a měl by se rekonstruovat citlivě, jednak to, že má být širší, a obávají se proto, že přitáhne víc dopravy. Podle vedoucího odboru financování pražského magistrátu Tomáše Kaase je ale oprava zejména Libeňského mostu zásadní.
"Jeho stav je neúnosný, za pět let se může úplně uzavřít," řekl s tím, že je nutno udělat zcela novou vrchní část – dnešní tramvaje mají totiž úplně jiné parametry než ty, na které byl v minulosti projektován. "Když se nezačne stavět letos, propadne platné stavební povolení a budeme vše připravovat od začátku," varuje Kaas, podle něhož má Libeňský most navíc sloužit jako alternativa v době, kdy bude kvůli opravě uzavřen Hlávkův most.