Ačkoliv na vysvědčení stále převládají známky, učitelé si zvykají používat během výuky také takzvané formativní hodnocení. Tedy takové, které je průběžné a poskytuje žákům zpětnou vazbu. Jakým způsobem to učitelé udělají, už je na nich, možností mají mnoho. Učitelé tímto způsobem zjišťují, co se žáci dosud naučili. Aktuálně.cz se zeptalo učitelů na jejich zkušenosti s tímto typem hodnocení.
Text vznikl za podpory Nadace České spořitelny v projektu Chytré Česko.
Iva Mudráková, učitelka Základní školy Mendelova v Praze
Prvky formativního hodnocení zařazujeme do výuky pravidelně. Protože jsou děti ve druhé třídě, s prvky tohoto hodnocení se postupně seznamujeme a učíme se je používat. Cílem je, aby se dítě naučilo hodnotit samo sebe, poznávat své vlastní pokroky a hodnotit se objektivně. Jsme na začátku a ještě je před námi dlouhá cesta.