Václav Štekl (KSČM)
1) Jste pro nulovou toleranci hazardu na celém území Plzně? Proč?
KSČM má v programu nulovou toleranci k hazardu. Pro Plzeň to platí samozřejmě také, a to pro celé území města. Tento druh hazardu má silné sociální a ekonomické dopady na některé aktéry a často jej doprovází ekonomická kriminalita.
2) Jak chcete řešit problém s bezdomovci v centru?
Problematika bezdomovectví je obecně velmi složitá a neexistuje jednoduché řešení. Město má situaci zmapovanou a lze to rozdělit na dvě části. Je nutné těmto na okraj lidské společnosti vytlačeným lidem nabídnou pomocnou ruku v podobě kapacit na přespání a organizací pomocných (úklidových či brigádnických) prací. To je nezbytné pro znovunastartování pozitivních návyků. Na druhou stranu je v případě problémů nutné posílit v daných lokalitách hlídkovou službu MP.
3) Město investovalo značné peníze do revitalizace areálu Světovaru. Jak se k tomu stavíte vy? Jak by měla rekonstrukce pokračovat?
Projekt revitalizace Světovaru byl klíčovým projektem pro EHMK 2015. V současnosti není jasné, zda se jej podaří realizovat (je ohrožena dotace z ROP Jihozápad). V případě nepřiznání dotace jsem pro zakonzervování areálu. Jestliže areál nepůjde využít organizacemi města, jsem pro případný prodej.
4) Jaká protipovodňová opatření byste učinil (například v části Koterov)? A z čeho je zaplatit?
Protipovodňová opatření je potřeba udělat tam, kde se pravidelně vylévají řeky a potoky ze svých koryt při přívalových deštích. Kromě čištění koryt řek je na vhodných místech nezbytné vybudovat suché poldry nebo protipovodňové valy. To je i příklad Koterova, kde Úslava pravidelně zaplavuje několik přilehlých nemovitostí (existuje studie na protipovodňový val, je zde však nutné i zkapacitnit koryto kolem nového mostu). Peníze bude jistě možné čerpat z fondů EU.
5) Jaký je váš recept na problémy s parkováním a přetížené silnice v Plzni?
Na velkých sídlištích již nezastavovat další území obytnými domy (zvýšení počtu automobilů). Vyhodnotit zbudování záchytných parkovišť na okraji města. Poučit se z problémů parkovacího domu Na Rychtářce u eventuální stavby dalšího parkovacího domu/parkoviště (např. areál starého depa PMDP). Přetížení silnic ve městě Plzni lze vyřešit jen dobudováním několika strategických komunikací: SZ obchvat města, paralelní průtah města souběžně s Klatovskou třídou (I/27), dobudování východního průtahu města (Slovany – Doubravka – Lochotín, I/20) a v neposlední řadě také obchvat Roudné.