Tři vstupenky do exkluzivního klubu. LaFerrari je v Česku

Radek Pecák Radek Pecák
12. 7. 2014 9:23
Ferrari vyrobí jen 499 těchto vozů za 38 milionů korun. Získat ho může jen ten, kdo už vlastnil alespoň pět vozů z Maranella.
Foto: Radek Pecák

Praha - Už jste měli alespoň pět různých Ferrari? Podepíšete nám, že další jen tak neprodáte? Pokud ano, pak si možná budete moci koupit další za 38 milionů korun. Tak ve zkratce vypadalo "výběrové řízení" na majitele nového supersportovního vozu LaFerrari.

Tři vozy z limitované série celkem 499 kusů skončí v garážích majitelů, kteří jsou zákazníky tuzemského zastoupení slavné italské značky.

"V porovnání s podobně velkými evropskými zeměmi, samozřejmě s výjimkou Švýcarska, je to určitě nadprůměrně vysoké číslo," uvádí marketingový ředitel Ferrari Jiří Rozkošný. Nejvíce jich skončí v USA.

Novým majitelem auta v ceně 1,3 milionu eur (37 750 000 Kč) se mohl stát pouze ten, kdo již dříve vlastnil minimálně pět aut Ferrari a všechna si pořídil jako nové u autorizovaného dealera.

První z těchto vozů si majitel přebírá v těchto dnech, další by měl být podle informací z výrobního závodu hotov na přelomu letošního a příštího roku a třetí bude dokončen v roce 2015. Tehdy se také produkce ukončí.

Technické parametry Ferrari LaFerrari

Rozměry (d,š,v v mm): 4702, 1992, 1116

Výkon spalovacího motoru: 800 koňských sil

Výkon elektromotoru: 163 koní

Točivý moment systému: 900 Nm

Maximální rychlost: více než 350 km/hod

Zrychlení 0-300 km/hod: 15,5 s

Zdroj: Radek Pecák

Až se několik majitelů tohoto technického skvostu sjede na jedno místo, nebudou se moci trumfovat, kdo má nižší výrobní číslo. Mezi opěradly řidiče a spolujezdce je totiž tentokrát jen štítek obsahující číslice 1/499. Je tedy zřejmé pouze to, že jde o kus z této limitované série.

Tučné konto nestačí

"První informaci o tom, že se vůz připravuje, jsme dostali někdy před třemi roky. Tehdy ovšem nikdo nevěděl, jaké bude mít parametry, natož aby byl odtajněn jeho vzhled," vysvětluje Rozkošný. Naším úkolem bylo, abychom v rámci těchto daných parametrů našli potenciální zájemce," vysvětluje Rozkošný.

Tyto lidi (bylo jich prý mezi pěti až deseti) tuzemské zastoupení oslovilo, zda by měli o takový automobil zájem. "Nikdo neodmítl," dodává Rozkošný. Konečné slovo o tom, kdo získá právo koupit si LaFerrari, pak ale stejně měli zodpovědní lidé v sídle automobilky v Marenellu. Kladné body získali samozřejmě dosavadní vlastníci vozů z limitovaných sérií a také účastníci programu F1 clienti, v němž jsou sdruženi vlastníci historických formulí Ferrari F1.

Budoucí majitel podepisuje i jakýsi morální závazek, že získaný automobil z takové limitované série minimálně po několik příštích let neprodá. "Pokud by slib porušil, tak to minimálně bude znamenat, že již nikdy v budoucnosti nebude mít na další takové exkluzivní auto nárok," dodává Rozkošný.

Podmínky jsou to velmi tvrdé, což připouští i Rozkošný. Na druhou stranu jde pro budoucí vlastníky o investici, která se jim s vysokou pravděpodobností vyplatí. "Zatímco u běžných typů aut je normální, že okamžitě po vyjetí z areálu prodejce ztrácí přibližně pětinu hodnoty, zde naopak jejich cena stále roste," vysvětluje. Například model Enzo stál před devíti lety 645 000 eur, nyní ho lze získat nejlevněji za milion eur.

Platí se rovněž za exkluzivitu. Modelů F 40, F 50 a Enzo, což jsou oficiální předchůdci LaFerrari, jezdí podle údajů českého zastoupení Ferrari v republice méně než pět.

Automobil, který si redaktor online deníku Aktuálně.cz mohl v showroomu značky v Praze detailně prohlédnout, je lakován speciální barvou, která se skládá z pěti vrstev. Jedná se o přesně stejný odstín, který měl monopost Ferrari F1 z roku 2007. Tehdy se stal mistrem světa tehdejší i současný pilot závodní stáje F1 Ferrari Kimi Raikönnen. Příplatek za tuto barvu je 20 000 eur.

Článek vyšel ve čtvrtek 10. července 2014 v sesterském deníku Insider.

 

Právě se děje

Další zprávy