V Česku bude brzy k mání největší Toyota v nabídce značky. Má šest kol a projede všude

Radek Pecák Radek Pecák
5. 8. 2016 8:47
Specializovaná firma na prodej skutečných offroadových vozů Dajbych z Plzně v současné době pracuje na homologaci šestikolové Toyoty Land Cruiser 79.
Tento vůz zvládne i mnohem těžší nástrahy než je několik desítek centimetrů hluboké bahno.
Tento vůz zvládne i mnohem těžší nástrahy než je několik desítek centimetrů hluboké bahno. | Foto: Radek Pecák

Ještě v letošním roce by měl být v tuzemsku k mání více než šest metrů dlouhý superodolný terénní pickup Toyota Land Cruiser 79 6x6.

"Pracujeme na jeho homologaci," uvedl při prezentaci jednatel plzeňské firmy Dajbych Petr Dajbych. Tato společnost se specializuje na dovoz a přestavby vozů určených pro práci v terénu.

Parametry auta jsou podle něho takové, že by mohl nahradit například i tuzemský legendární vůz Praga V3S.

Design automobilu se již mnoho desetiletí nezměnil.
Design automobilu se již mnoho desetiletí nezměnil. | Foto: Radek Pecák

Téměř dvě a půl tuny těžký automobil měří na délku 608 centimetrů, na jeho ložnou plochu je možno umístit náklad více než tři tuny a za něj připojit přívěs s hmotností tři a půl tuny. Šířka činí 177 centimetrů, výška 202,5 centimetru.

"Protože v současnosti není k dispozici dieselový motor ve specifikaci pro emisní normu Euro 6, budeme dovážet verzi se šestiválcovým čtyřlitrovým zážehovým agregátem," uvedl Petr Dajbych. Ten má výkon 393 koňských sil.

Motor je spojený s pětistupňovou manuální převodovkou s redukcí. Připravuje se i automatické převodové ústrojí. Mezi volitelné prvky výbavy patří například třínápravové uzávěrky diferenciálu, navigace či vzduchové odpružení.

Zákazníci si budou moci zvolit buď třímístnou nebo šestimístnou kabinu.

Interiér obsahuje vše potřebné. Dokonce i parkovací kameru.
Interiér obsahuje vše potřebné. Dokonce i parkovací kameru. | Foto: Radek Pecák

Cena zatím nebyla stanovena.

Kromě tohoto extrémního automobilu plzeňské dealerství nabízí i další varianty Land Cruiserů řady 70. Ty se v prakticky nezměněné podobě vyrábí již přes třicet let. Jedná se automobily se žebřinovým rámem a tuhými nápravami, což zaručuje jejich mimořádnou odolnost a dlouhou životnost.

Nabízí se s tří či pětidveřovou karosérií typu wagon, a rovněž jako pickup single nebo double cab.

Trh s opravdovými terénními vozy je v České republice relativně malý, protože je ve větší míře používají pouze těžařské firmy, případně energetici a plynaři. V současné době jich je u nás registrováno několik stovek.

 

Právě se děje

Další zprávy