Domácí produkt zvítězil letos v hodnocení tuzemských designérů AutoDesign Awards 2013. Ti zvolili v kategorii sériových vozů vítězem Škodu Octavii třetí generace .
Porota šestého ročníku soutěže byla složena z předních českých designérů, pedagogů, publicistů a dalších osobností z oblasti designu. Kromě dvou absolutních vítězů v kategoriích sériové vozy a koncepty, určili porotci ještě vítěze sedmi podkategorií z oblasti sériových vozů. Do ankety jsou automaticky nominovány všechny zásadní automobilové novinky daného roku.
Za octavií skončilo v hodnocení designérů supersportovní auto Ferrari F12 berlinetta, třetí místo obsadil elektromobil Tesla S.
Mezi koncepty dostal od poroty nejvíce hlasů projekt Carrozzeria Touring Superleggera Disco Volante 2012.
„Na nové Octavii oceňuji především skvěle namíchaný poměr elegance a agresivity. Má vlastní tvář. Působí na mě svěžím, jednoduchým dojmem a zároveň má i několik pěkně a logicky propracovaných detailů a inovativních řešení. Například partii okolo světlometů s přiznanou skladbou ploch, zadní dveře, dynamické kliky dveří, mřížku chladiče," hodnotí design nové Octavie Stanislav Hanuš, šéfdesignér společnosti Blata a zároveň jeden z porotců.
„V minulých ročnících vyhrávaly převážně vozy, které nabízely z hlediska designu nějaké koncepčně nové řešení, ale letos tomu je jinak. Škoda Octavia porotu oslovila hlavně novým moderním tvaroslovím. Disco Volante zase vzdává hold slavným aerodynamickým modelům Alfy Romeo z padesátých let, nicméně provedení a celkové pojetí konceptu vyznívá natolik moderně, že se může stát zdrojem inspirace pro mnohé budoucí sériové automobily," hodnotí letošní vítěze Radek Laube, jeden z pořadatelů ankety a zároveň šéfredaktor časopisu AutoDesign&Styling.
Mezi malými vozy zvítězil Renault Clio
Porotci hodnotí nominované automobily nejen z estetického hlediska, ale zkoumají i všechny ostatní požadavky na kvalitní design, který by měl být funkční, inovativní, originální, kvalitně vyrobený, pravdivý, nepodbízivý, propracovaný a konzistentní.
V kategorii malých vozů se porotcům nejvíce líbil design Renaultu Clio, mezi vozy nižší střední třídy ocenili nový Mercedes-Benz třídy A, ve střední třídě je logicky vítězem octavia, ve vyšší střední třídě pak Tesla S.
V kategorii SUV získal ocenění nový Range Rover, mezi vozy MPV nevíce zaujal Fiat 500 L a kategorii sportovních aut ovládlo zmíněné Ferrari F12.
Designéři vítězných projektů převezmou ceny od zástupců poroty začátkem března na autosalonu v Ženevě.