Černá skříňka či Airbump. Citroën ukáže u každé novinky specialitu, říká manažer budoucnosti značky

Jan Markovič Jan Markovič
4. 7. 2016 15:43
Citroën je odvážnější než kdy předtím. Po výstředním modelu C4 Catcus, který zdobily speciální díly zvané Airbump zabraňující menšímu poškození karoserie, přichází na řadu další nápadný vůz – nový hatchback C3. Ten má jako první zabudovanou „černou skříňku“, která zvládne zaznamenat nehodu v HD rozlišení. „Snažíme se teď pokaždé ukázat něco nového a výjimečného,“ říká v rozhovoru pro Aktuálně.cz Peirre Monferini, který je v automobilce Citroën odpovědný za budoucnost jednotlivých modelů.
Trh se změnil. V kategorii kompaktních městských aut si lidé v 90 procentech případů pořizují pětidveřové vozy. I proto je C3 pětidveřové, říká Pierre Monferini z automobilky Citroën.
Trh se změnil. V kategorii kompaktních městských aut si lidé v 90 procentech případů pořizují pětidveřové vozy. I proto je C3 pětidveřové, říká Pierre Monferini z automobilky Citroën. | Foto: Citroën

Automobilka Citroën chce být jiná než konkurence. A má k tomu silné trumfy. Jedním z nich je design, který se nebojí výrazných tvarů či barev. Dokazuje to i nejnovější model C3, který Citroën představil v Lyonu. Tam Aktuálně.cz hovořilo s Pierrem Monferinim, který se stará o budoucnost značky.

Pro automobilku by nebylo samozřejmě strategické, aby odkryla všechny své karty. Proto byl Monferini při rozhovoru o nadcházejících modelech zdrženlivý. Potvrdil ale, že Citroën nasadí Airbump i u dalších modelů a že automobilka pracuje také na vývoji plug-in hybridních aut.

Po Citroënu C4 Cactus je C3 už druhým modelem s vaším novým nápadným designem a zaměřením na mladší řidiče. Dočkáme se podobného přístupu třeba i u větších modelů?

Samozřejmě, budeme pokračovat. Částečnou odpovědí na vaši otázku je mimochodem nedávno představený koncept Aircross, takže dalším krokem by mohlo být například kompaktní SUV. Mnoho detailů ještě zveřejňovat nemůžeme, ale mohu říci, že v blížících se měsících se dozvíte víc.

Ve střední třídě vám velmi stárne model C5, co s ním budete dělat?

O tom také nemohu detailněji hovořit. Ale můžu vám slíbit, že stejně jako v případě modelu C3 bude náš přístup velmi nekonvenční.

Ptám se i proto, že i u tak malého auta, jako je C3, kladete důraz na komfort. Ve střední třídě to pak dává ještě větší smysl...

Tím jsme ale historicky známí, že jsme vyráběli příjemná a komfortní auta. Pohodlné odpružení, dobře tlumený zvuk, snadná ovladatelnost, prostornost nebo pohodlné sedačky jsou podle nás tím, co vytváří celkový dojem z komfortního vozu, a proto se na to také zaměřujeme. Auto je vaším prostorem pro život, ať už ho sdílíte s ostatními nebo třeba stojíte v zácpě. Musíte se cítit dobře. A o to se snažíme u všech modelů nezávisle na velikosti. Ať už to bude C3, C4 nebo C5, pohodlí musí být dostatek pro každého.

Rozebíráme různé modely, ale co se stalo s malým C2? Na něj už asi není v paletě vozů Citroën místo...

Trh se změnil. V kategorii kompaktních městských aut si lidé v 90 procentech případů pořizují pětidveřové vozy, proto je i C3 výhradně pětidveřové. Třídveřové modely (byl jím C2) jsou doménou buď nejlevnějších aut na trhu, nebo naopak luxusních. A v tomto případě můžeme nabídnout model DS3.

Z toho, jak prezentujete Citroën C3 a v podstatě všechny své nejnovější modely, je zřejmé, že se chcete od konkurence hodně lišit. Co je vaše největší eso?

Snažíme se pokaždé ukázat něco zcela nového, něco výjimečného. U modelu C4 Cactus to byla premiéra systému Airbump, tedy dílů na dveřích vozu, které zabrání drobným oděrkám a poškozením, zároveň jde ale o stylové designové prvky vozu. Teď už v modelu C3 ukazujeme jako první integrovanou kameru s HD rozlišením. Ta dokáže v případě nehody uložit záznam videa nebo můžete s přáteli sdílet fotografie z jízdy. A s dalšími unikátními prvky hodláme dál pokračovat.

U modelu C4 Cactus se Airbump ukázal poprvé, teď je i na C3. Takže ho plánujete i pro další modelové řady?

Můžete si všimnout, že se postupně vyvíjí. U C3 má jiný tvar, různý barevný design a také je umístěný níž. To proto, aby chránil dveře před odřením, když je nechtěně prudce otevřete a bouchnete s nimi třeba do zdi. Airbump naši zákazníci u Cactusu oceňují, a proto jsme ho zařadili i do C3. Určitě se bude objevovat ještě v dalších podobách a na dalších modelech. Neříkám, že na všech, ale na nějakých ho bezesporu uvidíte znovu. To je jasné.

Výrazný design, nové nápady a snadná připojitelnost chytrých telefonů, to je očividný recept na lákaní mladších řidičů, kteří chtějí být „in“ a hltají nejnovější trendy. Jedním z nich je také elektrifikace aut, tedy pohony elektromotorem nebo hybridem. C3 ale nic takového nenabízí. Změní se to?

Podle nás je v této kategorii výroba a prodej plug-in hybridu příliš drahou záležitostí, a to jak pro výrobce, tak pro zákazníka. Přitom hybridů se nebojíme, což dokazuje i náš hybridní model DS5. Samozřejmě pracujeme i na tomto druhu pohonu, takže mohu potvrdit, že se v našich autech během několika let objeví. Půjde ale spíš o modely vyšších tříd, než je C3.

 

Právě se děje

Další zprávy