Nový styl Renaultu: Koleos se předvedl v Jižní Americe

Tomáš Rybecký
31. 7. 2013 18:00
Renault v Buenos Aires představil novou podobu SUV Koleos
Foto: Renault

Na čtvrtém mezinárodním autosalonu v Buenos Aires se představil nový Renault Koleos. Tento komfortní terénní vůz se v Jižní Americe představil v novém stylu značky Renault.

Masce nového Koleosu vévodí velké logo Renault mezi chromovanými lištami. Vnější zpětná zrcátka jsou vybavena směrovými světly LED. Zadní okno svým charakteristickým sklonem dále dodává vozu dynamický vzhled, stejně jako zahnuté paprsky dvoubarevných litých kol.

Multimediální SUV

Nový Renault Koleos nabízí hands-free kartu, automatickou parkovací brzdu, automatické rozsvěcování světel a zapínání stěračů, tempomat a omezovač rychlosti. Jednou z technických novinek je multimediální systém R-Link se 7palcovou dotykovou obrazovkou, který lze ovládat i pomocí joysticku nebo tlačítek na volantu.

Systém má online připojení pro stálou dostupnost aktuálních dopravních informací i aplikací na speciálním R-Link store. Součástí je navigace TomTom LIVE. Kromě multimédií přichází Koleos také s asistentem sledování mrtvého úhlu, který vizuálně indikuje přítomnost vozidla ve skryté oblasti.

Interiér nabídne dvouzónovou klimatizaci pro řidiče a spolujezdce a výduchy pro pasažéry na zadních sedadlech. Schránka před spolujezdcem má objem 15 litrů a může být chlazená. V tomto kompaktním SUV nechybějí ani chromované prvky a dřevěné dekory, stejně tak jako panoramatická střecha. Víko zavazadlového prostoru o objemu 450 l usnadňuje manipulaci s nákladem rozdělením na dvě části. Dolní díl lze přeměnit v plošinu nabízející místo pro odložení nákladu až o hmotnosti 200 kg.

V případě nebezpečí se o posádku stará 6 airbagů, bezpečnostní pásy s omezovači napínací síly pro přední a zadní krajní sedadla a předepínače bezpečnostních pásů na předních sedadlech.

U verzí s pohonem všech kol je při jízdě na silnici točivý moment přiváděn pouze na přední kola. V případě zhoršení přilnavosti je část přesměrována na kola zadní nápravy. V extrémních podmínkách může být poměr rozdělení mezi obě nápravy až 1:1. Pohon všech kol může řidič zvolit i použitím režimu LOCK.

 

Právě se děje

Další zprávy