Nové crash testy: S nejlepším hodnocením už se šetří

Radek Pecák Radek Pecák
29. 6. 2014 20:00
Na nejvyšší ohodnocení dosáhl jen nový rodinný vůz Volkswagen Sporstvan. Hned čtyři vozy obdržely pouze tři hvězdy.
V nynější sérii testů nejlépe uspěl velkoprostorový Volkswagen Golf Sporstvan.
V nynější sérii testů nejlépe uspěl velkoprostorový Volkswagen Golf Sporstvan. | Foto: Euro NCAP

Pouze nový velkoprostorový Volkswagen Golf Sportsvan dosáhl v nových nárazových testech nezávislé organizace EuroNCAP na nejvyšší pětihvězdičkové ohodnocení.

Zbývající pětice vozů se musela spokojit buď se čtyřmi hvězdičkami (Ford Tourneo Courier) nebo dokonce se třemi (Citroën C-Elysée a Peugeot 301, Renault Mégane a vůz britsko-čínské značky MG3). Posledně jmenovaný automobil se ovšem v České republice neprodává.

Češi nemusí moc litovat, že se k nám vůz MG3 nedováží.
Češi nemusí moc litovat, že se k nám vůz MG3 nedováží. | Foto: Euro NCAP

Zajímavá je situace zejména u Renaultu Mégane. Ten podstoupil stejné testy již v roce 2008. Tehdy suverénně získal pět hvězdiček a skvělé ohodnocení za ochranu dospělé posádky. Letos, kdy životnost současné generace pomalu končí, obdržel ve stejném dílčím parametru pouze 83 procent možných bodů, což je už jen průměr.

Ublížily mu zejména výsledky při testování ochrany krční páteře při nárazu zezadu, které se tehdy neprováděly.

Nejhorší výsledek za ochranu dospělých má MG3, malý vůz vyráběný ve Velké Británii. Hodnocení sráží také malé množství bezpečnostních asistentů přítomných na palubě.

Takto dopadl Citroën C-Elysée/Peugeot 301
Takto dopadl Citroën C-Elysée/Peugeot 301 | Foto: Euro NCAP

Jen o něco lépe při nárazech (auto podstupuje bouračku přední částí, dále bokem a také bokem na kůl) dopadla francouzská dvojčata Peugeot 301 a Citroën C-Elysée.

Ta jsou navíc poměrně nemilosrdná i vůči chodcům a rovněž si připsala bodové srážky za chudší bezpečnostní výbavu.

Renault Mégane si stejný test zopakoval po šesti letech.
Renault Mégane si stejný test zopakoval po šesti letech. | Foto: Euro NCAP

Naopak Volkswagen Sportsvan obstál na výbornou. Komisaři velmi dobře ohodnotili ochranu krční páteře cestující na všech sedadlech i ochranu dospělých při čelním nárazu (rychlostí 64 kilometrů v hodině částí přídě do deformovatelné překážky). Vůz ze všech šesti nyní testovaných vozů chrání nejlépe děti a má nejvíce bezpečnostních asistentů.

Ford v poslední době nabízí nadprůměrně bezpečná auta.
Ford v poslední době nabízí nadprůměrně bezpečná auta. | Foto: Euro NCAP

Jen v parametru ochrany chodců byl lepší Ford Tourneo Courier.

Srovnání bezpečnostního hodnocení těchto i dalších vozů s konkurenty najdete zde na serveru vybermiauto.cz.

 

Právě se děje

Další zprávy