Nejcennější automobilkou je Toyota, Škoda na 40. místě

Radek Pecák Radek Pecák
19. 3. 2013 6:50
Mladoboleslavská Škoda je v žebříčku na 40. pozici
Foto: Radek Pecák

Toyota si i v roce 2013 udržela svoji pozici nejhodnotnější automobilové značky světa. Její hodnota činí podle studie agentury BrandFinance aktuálně 26 miliard dolarů.

Oproti roku 2012 si polepšila o půldruhé miliardy, což je navýšení o šest procent. Agentura rovněž zvýšila rating Toyoty na stupeň AA+, jenž odráží rostoucí potenciál této značky.

Toyota je jednou ze tří japonských značek, které se umístily v první desítce z celkově hodnocených 50 automobilek. Tou druhou je na šestém místě s hodnotou necelých 18 miliard dolarů Nissan a na sedmém Honda.

Největší zastoupení mají v TOP 10 německé značky. Druhý Volkswagen si meziročně polepšil o téměř 6 miliard, což je třetina loňské hodnoty. Nyní má podle studie hodnotu 24 miliard a na Toyotu ztrácí jen něco přes dvě miliardy dolarů.

Hned za Volkswagenem následují BMW a Mercedes-Benz, tedy další dvě značky ze země, která sousedí s Českem na západě.

Poslední německou značkou v desítce je Porsche na osmém místě.

Překvapením je, že jedinou americkou značkou v žebříčku je na pátém místě Ford. Koncern GM, který z hlediska počtu vyrobených aut skončil vloni na druhém místě (za Toyotou a před Volkswagenem), je v žebříčku zastoupen až dvanáctým Chevroletem. Ten však je na vzestupu. Jen za loňský rok jeho hodnota vzrostla o čtvrtinu.

Mezi 50 TOP značek pronikla i Dacia

Desítku uzavírá první francouzská značka a tou je Renault. I jeho hodnota se zvýšila, byť jen o pět procent na 8,4 miliardy dolarů. Hodnota značky Hyundai, která skončila devátá, je aktuálně 8,7 miliardy dolarů a meziročně se zvýšila také o pět procent.

Hned za Renaultem skončil 11. Peugeot, 12. je již zmiňovaný Chevrolet a třináctou příčku obsadil Fiat. Poslední německá prémiová značka Audi je nyní v žebříčku 14. před korejskou KIA.

V posledních letech superúspěšné Ferrari je nyní 22. s hodnotou 3,6 miliardy dolarů, což je stejně, jako stojí indická Tata.

Mladoboleslavská Škoda se nachází na 40. pozici, těsně před ní se nacházejí tradiční americké značky Cadillac a Chrysler.

Do padesátky, kterou uzavírá španělský Seat, už pronikla na 48. místě i rumunská Dacia. 

 

Právě se děje

Další zprávy