Na poslední cestu ve škodovce či mercedesu. Jak se v Česku vyvíjela pohřební auta?

Pohřební Škoda 645 ze strašnické karosárny Oldřicha Uhlíka.
Pohřební Laurin & Klement-Škoda 120 z konce dvacátých let s již bohatým zdobeným prosklením nástavby a výkonnější osmnáctistovkou, než měl model 105.
Přestavbě na pohřební auto neunikla ani luxusní Tatra 70, která patřila v první polovině 30. let mezi to nejlepší z československé produkce. Celkem vzniklo 58 kusů všech verzí.
Na tomto snímku je dobře vidět, že se zadní víko sklápělo směrem dolů tak, aby bylo pohodlně možné do kombíku naložit rakev (nebo v případě sanitky nosítka).
Na rozdíl od minulosti přitom neměla nijak výrazně upravenou karoserii, poprvé ale dostala redukci, takže auto mohlo v pohřebním průvodu jezdit krokem.
Foto: Aktuálně.cz / Archiv Mariána Šumana-Hreblaye / Reprofoto z knihy „Taxi, popelářská a speciální vozidla - České a slovenské víceúčelové automobily od r. 1906“ vydané v Praze nakladatelstvím Albatros v roce 2013 / Se souhlasem k užití
Jan Matoušek Dan Poláček Jan Matoušek, Dan Poláček
28. 10. 2023 6:32
Nejdříve bohatě zdobené kočáry, pak specificky karosované automobily a nakonec poměrně obyčejné "razdvatrojky". Na poslední cestu se lidé v průběhu desetiletí vydávali různými dopravními prostředky. Jak se pohřební auta vyvíjela v čase od první republiky až po současnost, si můžete projít v následující galerii.
 

Právě se děje

Další zprávy