Další kouzla se sedačkami. Opel stvořil novou Zafiru

Radek Pecák Radek Pecák
28. 10. 2011 4:14
První cena nové Zafiry Tourer s motorem 1,8 litru bude těsně pod hranicí 450 000 Kč.
Foto: Aktuálně.cz

Stará zafira nemizí ze světa. Dokonce se bude stále jmenovat stejně. Teď ale Opel přichází na trh se Zafirou, která ještě nese druhý  název Tourer.

Přestože už dosavadní systém sklápění a posouvání sedadel v zafiře byl pokládán za velmi chytrý, v té nové, která do českých showroomů přijede na počátku příštího roku, vymysleli ještě další zlepšovák.

Sedadla ve druhé řadě byla kompletně rekonstruována. Už je netvoří společná lavice, ale tři individuální sedadla, která lze nezávisle podélně posouvat o 210 mm a sklápět, čímž se vytvoří zcela rovná podlaha. Kromě toho lze sklon opěradel tří sedadel nastavovat ve čtyřech různých polohách (0, 16, 20 a 24 stupňů).

Navíc lze z prostředního sedadla vytvořit opěrky pro lokty a dvě krajní sedačky posunout velmi jednoduše blíže středu vozu a tak zvětšit prostor pro ramena dvou cestujících ve druhé řadě.

Stále až sedm sedadel

Zafira samozřejmě může být i nadále sedmimístná nebo se může proměnit ve stěhovák, když dvě zadní řady sedaček zmizí v podlaze.

Slušné pohodlí, jak jsme si vyzkoušeli při prvních testovacích novinářských jízdách v okolí bavorského Mnichova, mají i cestující na sedadle řidiče a jeho spolujezdce.

Za příplatek mohou být v autě dokonce speciální ergonomická sedadla s nastavitelným sklonem sedáku, nastavitelnou bederní opěrkou a prodlouženým sedákem. Tato sedadla mají certifikát Aktion Gesunder Rücken eV (Akce za zdravá záda) - nezávislé asociace lékařů a ortopedických expertů. Předpokladem udělení certifikátu AGR je, že kontura opěradla se přesně přizpůsobuje přirozenému zakřivení páteře.

V nové Zafiře Tourer je až neuvěřitelné množství různých okdkládacích prostor a přihrádek. Vše co řidič potřebuje k dennímu životu, lze ale bez problémů uschovat i do středové konzole. Ta je obdobná jako v menší Merivě, ale ještě zdokonalená. Má například tři výškové úrovně.

Moduly systému nazvaného Flex Rail se mohou posouvat dopředu a dozadu po kolejnicích z hliníku. Horní kolejnice nese rozměrnou středovou loketní opěrku, která obsahuje dvě odkládací schránky, například na CD.  Pod opěrkou je další modul s dvěma držáky na nápoje.   Na nejnižší úrovni je pak další hluboká odkládací schránka. Zakrytá je loketní opěrkou a držáky na nápoje. 

Nosič na kola lze i sklopit

Při pětisedadlové konfiguraci má Zafira Tourer zavazadlový prostor s objemem 710 litrů, což je o 65 litrů více než u druhé generace modelu Zafira. Pokud jsou sklopená tři sedadla v druhé řadě, maximální objem zavazadlového prostoru při naložení ke stropu je až 1860 litrů (plus 40 litrů).

Kola není nutno nakládat na střechu nebo kupovat speciální nosič. Nová generace nosiče na jízdní kola FlexFix, který se vysunuje z nárazníku teď zvládne přeipravovat až čtyři kola.

Nový systém FlexFix (bude i  kombi Astra Sports Tourer) je v základní verzi stejně jako jeho předchůdce určen pro přepravu dvou jízdních kol. Tato dvě kola nyní mohou mít hmotnost po 30 kg (dříve 20 kg). Další novinkou je adaptér, dodávaný jako originální příslušenství, který nyní umožňuje přepravu dvou dalších kol s hmotností po 20 kg.

Nosič FlexFix má celkovou nosnost 100 kg, takže umožňuje i přepravu stále populárnějších „hybridních" kol s elektrickým pohonem, které mají vyšší hmotnost.

Naložený nosič na kola se dá nyní sklopit do takového úhlu, že se dají dveře zavazadlového prostoru otevřít, i když jsou na nosiči upevněna kola.

 

Právě se děje

Další zprávy