BMW se s novou generací limuzíny nejvyšší ředitelské řady 7 (podrobný test čtěte zde) hodně snaží, aby porazilo úspěšný Mercedes třídy S. Jednou z jeho zbraní má být nový motor pro vrcholnou naftovou motorizaci 750d xDrive, kterou uvede na trh letos v červenci.
Novinka se totiž chlubí primátem nejvýkonnějšího naftového šestiválcového motoru na světě. Třílitrový turbodiesel dosahuje díky čtveřici turbodmychadel výkonu až 400 koní (294 kW) a vyvine gigantický točivý moment 760 Nm. I díky pohonu všech kol auto zrychlí z 0 na 100 km/h během 4,6 s (prodloužená verze L o desetinu později) a dosáhne elektronicky omezené maximální rychlosti 250 km/h.
V minulé generaci dopovala stejně označený motor pomocí stupňovitého vhánění vzduchu do spalovacích prostorů trojice turbodmychadel - dvě vysokotlaká a jedno nízkotlaké. Nyní nahrazuje jedno velké nízkotlaké turbodmychadlo dvojice menších. Ve většině případů budou v činnosti právě obě nízkotlaká turba a jedno ze dvou vysokotlakých.
Kromě nárůstu výkonu a dynamiky slouží nové technologie v nejvýkonnějším naftovém motoru pro BMW řady 7 také ke snížení spotřeby paliva a emisí škodlivin. Žízeň motoru výrobce uvádí v rozmezí 5,7 až 5,9 l nafty na každých 100 km v závislosti na velikosti pneumatik. Je to o jedenáct procent méně než u předchozí generace.
Cena nejvýkonnější verze zatím nebyla stanovena. Dosavadní nejsilnější nafťák 740d xDrive přijde na 2 616 900 korun.