Auto s nevyslovitelným názvem podruhé: Nissan Qashqai

Radek Pecák Radek Pecák
20. 11. 2013 6:26
Vůz je nyní delší, širší, ale nižší
Design působí dynamicky
Design působí dynamicky | Foto: Nissan

Když v roce 2007 japonský Nissan přišel s modelem Qashqai, mnozí představitelé konkurenčních značek se potutelně usmívali. Vždyť Nissan tímto vozem nahrazoval úspěšnou Almeru, navíc s typem vozu, který nezapadal do žádné ze škatulek. Byl to crossover, tedy kříženec mezi klasickým rodinným hatchbackem a vozem kategorie SUV.

Čas ukázal, že pravdu měl Nissan a nikoli posměváčci. Lidem se tento typ karosérie zalíbil a postupně se naučili vyslovovat i jméno "Kaškaj".

Dnes už jsou crossovery obvyklé i ve třídě o jeden stupeň nižší, než do které patří Qashqai. Nabízí je například americký koncern GM (Opel Mokka a Chevrolet Trax), Renault odvodil od nového Clia Captur a podobně postupují další výrobci.

Je proto logické, že Nissan přichází s druhou generací svého evropského bestselleru. Qashqai II narostl do délky o pět centimetrů na celkem 438 centimetrů, je také o dva centimetry širší (nyní 180 cm) a naopak o půldruhého centimetru nižší.

V interiéru je řada nových bezpečnostních asistentů
V interiéru je řada nových bezpečnostních asistentů | Foto: Nissan

Kufr se zvětšíl ze 410 na 439 centimetrů, díky nové platformě bude vůz se srovnatelným motorem a výbavou oproti minulé generaci zhruba o 40 kilogramů lehčí.

Základním motorem se stane přeplňovaná benzinová dvanáctistovka, verze s pohonem všech kol pochopitelně dostanou silnější agregáty. Jak benzinové, tak i dieselové motory ale končí maximálním objemem 1600 cm3.

Qashqai+2 není v plánu

Nissan už nechystá sedmimístnou prodlouženou verzi, roli auta pro větší rodiny převezmou jiné modely.

V zádi jje o 29 litrů větší kufr
V zádi jje o 29 litrů větší kufr | Foto: Nissan

Stejně jako v modelu Note se i v Qashqai objeví soubor elektronických bezpečnostních asistentů označovaných souborně jako Nissan Safety Shield. Ty umí hlídat mrtvý úhel, udržovat vůz v příslušném jízdním pruhu, samočinně přepínat dálková světla a také číst dopravní značky.

Nissan už zveřejnil i české ceny. Začíná se na 444 900 Kč. Základní výbava Visia obsahuje rádio s ovládáním na volantu, tempomat, klimatizaci, elektrické ovládání všech bočních okének, LED světla pro denní svícení a elektrickou parkovací brzdu.

 

 

Právě se děje

Další zprávy