Existuje zpackanější premiéra? Alfa Romeo přejmenovala novinku a těší se obří reklamě

Existuje zpackanější premiéra? Alfa Romeo přejmenovala novinku a těší se obří reklamě
Alfa Romeo se nebude jmenovat Milano, značka ji překřtila na Junior.
"Milano není OK? Fajn, tak se bude jmenovat Junior," oznámila automobilka Alfa Romeo. Italský ministr průmyslu Adolfo Urso totiž prohlásil, že vůbec první plánovaný čistý elektromobil této italské značky se nemůže jmenovat Milano, když se v Itálii vyrábět nebude. 
Automobilka ho bude montovat jako jedinou Alfu mimo svou domovinu, a to v polském závodu Stellantisu v Tychách. Urso připomněl tak zákon z roku 2003, podle kterého zboží, jenž se nevyrábí v Itálii, nesmí nést italská jména.
"Tento zákon stanoví, že nemůžete uvádět údaje, které by mátly spotřebitele. Auto s názvem Milano musí být vyrobeno v Itálii, jinou možnost italský zákon nepovoluje," řekl dva dny po premiéře modelu Milano Urso.
Foto: Alfa Romeo
Eva Srpová Eva Srpová
16. 4. 2024 16:11
Negativní reklama, taky reklama, budou si muset říkat v automobilce Alfa Romeo. Jejich plánovaný vůbec první elektromobil se musí přejmenovat jen týden po premiéře. Italské vládě vadí, že by se Alfa Romeo jmenovala Milano, protože se v Itálii vyrábět nebude. Montovat se má v polských Tychách. Alfa to vyřešila promptně, auto překřtila na Junior. A díky tomu o ní píšou úplně všude.

"Milano není OK? Fajn, tak se bude jmenovat Junior," oznámila automobilka Alfa Romeo. Italský ministr průmyslu Adolfo Urso totiž prohlásil, že vůbec první plánovaný čistý elektromobil (ale nabízí se i jako mild-hybrid) této italské značky se nemůže jmenovat Milano, když se v Itálii vyrábět nebude. 

Automobilka ho bude montovat jako jedinou Alfu mimo svou domovinu, a to v polském závodu Stellantisu v Tychách. Urso připomněl tak zákon z roku 2003, podle kterého zboží, jenž se nevyrábí v Itálii, nesmí nést italská jména.

"Tento zákon stanoví, že nemůžete uvádět údaje, které by mátly spotřebitele. Auto s názvem Milano musí být vyrobeno v Itálii, jinou možnost italský zákon nepovoluje," řekl dva dny po premiéře modelu Milano Urso.

"Jméno Milano, které bylo volbou veřejnosti, jsme zvolili jako poctu městu, kde se v roce 1910 začala psát celá naše historie," bránilo se vedení Alfy Romeo v tiskové zprávě. 

Nebylo to přitom poprvé, co se Alfa Romeo při výběru jména pro svůj vůz obrátila na veřejnost. Předtím se tak stalo v roce 1966 u modelu Spider 1600, kdy fanoušci vybrali název Duetto.

"Přestože věříme, že název splňuje všechny zákonné požadavky a že existují mnohem důležitější záležitosti než název nového vozu, rozhodli jsme se v duchu snahy o vzájemné porozumění změnit název z Milano na Alfa Romeo Junior," oznámila nakonec automobilka týden po premiéře nového crossoveru.

A také všem současně poděkovala za bezplatnou publicitu, kterou tato debata přinesla. Alfa Romeo na tom nakonec jednoduše "vydělala". O novém voze se bezesporu psalo díky tomuto nečekanému zádrhelu daleko více, než kdyby k němu nedošlo.

"Jsme si vědomi toho, že tento okamžik zůstane zapsán v historii značky. Rozhodli jsme se změnit jméno, i když víme, že to není naše povinnost. Chceme totiž zachovat pozitivní emoce, které naše výrobky vždy vyvolávaly, a vyhnout se jakýmkoli kontroverzím," dodal ještě k změně jména Jean-Philippe Imparato, výkonný ředitel Alfy Romeo.

Jméno Junior už se v historii Alfy v minulosti použilo. V roce 1966 byl představen model GT 1300 Junior jako náhrada za Giulii a i verze řady Spider měla příbuznost modelem Junior.

Celkově se prodalo více než 92 000 kusů GT 1300 Junior, která se brzy stala nejprodávanějším typem celé modelové řady a symbolem své doby. Oblíbená byly zejména proto, že její benzinová třináctistovka měla snížený výkon, díky čemuž majitelé na domácím trhu platili nižší daň.

 

Právě se děje

Další zprávy