reklama
 
 

Platy českých dělníků vyslaných do jiné země EU vzrostou. Změny se ale netýkají řidičů

AKTUALIZOVÁNO 24. 10. 2017
Evropská unie se dohodla na kompromisu ohledně směrnice o vysílání pracovníků. Lidé, které jejich firma dočasně vyšle pracovat do zahraničí, dostanou víc peněz. Země budou mít tři roky na to, aby se na nová pravidla připravily. Česko tlačilo na to, aby se změny netýkaly silniční dopravy. Čeští řidiči kamionů by jinak při projíždění Německem museli pobírat stejné platy jako jejich němečtí kolegové. Pravidla se však nakonec dopravy netýkají.
Doporučujeme

Praha - Zemím Evropské unie se po dlouhém jednání podařilo najít kompromis v placení zaměstnanců z různých evropských států. Lidé, které jejich firma dočasně vyšle pracovat do zahraničí, dostanou víc peněz.

Na Twitteru to oznámila komisařka pro zaměstnanost a sociální věci Marianne Thyssenová a následně to potvrdila česká ministryně práce a sociálních věcí Michaela Marksová.

Například tak Češi, kteří budou vyslaní na německou stavbu, příště dostanou mzdu obvyklou v zahraničí. Dosud byli placení stejně jako v Česku, a často tak pobírali nižší mzdy než jejich němečtí kolegové, kteří vykonávali stejnou práci.

Změny směrnice o pravidlech vysílání evropských zaměstnanců do jiných zemí EU požadovala hlavně Francie. Řadu měsíců se však země nemohly shodnout na výsledné podobě.

Proti změnám dlouho protestovalo Česko a další země ze střední a východní Evropy. Tvrdily, že jde o protekcionistické opatření, které na jednotném evropském trhu omezí volný pohyb pracovních sil a je namířené proti chudším zemím EU.

Státy unie se ale nakonec dohodly na kompromisu, který Česko podpořilo. "Státy jako Německo a Francie za námi přišly a navrhly kompromis. Na jejich poměry hodně ustoupily," řekla Marksová.

Řidičů kamionů se změny netýkají

Nová pravidla se nebudou týkat silniční dopravy, což požadovalo právě Česko. Jinak by například řidiči českých kamionů v době, kdy by projížděli Německem, museli pobírat německou mzdu.

Podle zástupce předsednického Estonska však toto opatření bude platné do chvíle, než začnou platit nyní prodiskutovávaná nová pravidla z takzvaného silničního balíčku.

"To dává ministrům dopravy více času na diskusi o vyslaných řidičích," podotkl Jevgenij Ossinovski.

Jednoznačně nejvíc pracovníků do ciziny vysílá Polsko, a to více než čtvrt milionu. Poláci proto v Lucemburku hlasovali spolu s Maďary a Lotyši proti předloženému kompromisu.

Země EU teď začnou o nových pravidlech vyjednávat s europoslanci. Pro to, aby změny začaly platit, je potřeba společný souhlas států unie i Evropského parlamentu.

Evropské státy budou mít tři roky na to, aby se na nová pravidla připravily.

autoři: ČTK, Zahraničí

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama