Aerolinky nevěřily pasažérce, že roční syn patří jí. Byl to rasismus, protože je míšenec, tvrdí žena

Adéla Očenášková Adéla Očenášková
1. 6. 2018 16:03
Zaměstnankyně amerických aerolinek nechtěla pustit do letadla ženu s dítětem, protože nevěřila, že jde o matku a syna. Prý jí vadila rozdílná příjmení.
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: Thinkstock

Denver - Když chtěla Američanka Lindsay Gottliebová v pondělí odletět se svým ročním synem z Denveru do Oaklandu, nečekaně narazila na problém u letištní kontroly. Zdejší pracovnice nevěřila, že malý Jordan je její biologické dítě. 

Čtyřicetiletá žena přitom u sebe měla i Jordanův cestovní pas. S ním se ale zaměstnankyně nízkonákladových aerolinek Southwest Airlines nespokojila. Požadovala rodný list nebo ukázat nějaký příspěvek z Facebooku, na kterém je Gottliebová vyfocená spolu s dítětem.

To, že měla prokázat rodičovství pomocí internetového příspěvku, ji ale nezaskočilo ze všeho nejvíce. Žena v celé situaci viděla hlavně rasistický podtext, protože mají s chlapcem odlišnou barvu pleti.

Zatímco ona je běloška, Jordan je míšenec.

Zaměstnankyně aerolinek tvrdila, že problém tkví v příjmení. Syn se totiž jmenuje po otci - Jordan Martin. "Řekla, že je to, protože máme rozdílné příjmení. Já ale hádám, že to bylo kvůli tomu, že má odlišnou barvu pleti," popsala incident čtyřicetiletá rodačka z New Yorku.

Nakonec se na palubu dostala i se synem. Doprovodil je také Patrick Martin, otec ročního dítěte a snoubenec Lindsay.

Aerolinky se kají

Žena se pak o svou zkušenost s aerolinkami podělila na Twitteru. A příběh se rychle rozšířil. Gottliebová je totiž minimálně v Kalifornii poměrně známá, protože na univerzitě v Berkeley trénuje populární ženský basketbalový tým.

"Jsem šokovaná, že poté, co jsem se svým synem absolvovala zhruba padesát letů, po mně zaměstnankyně na letištní přepážce chtěla 'dokázat', že to je můj syn, i když jsem měla jeho pas," vylíčila na Twitteru Gottliebová.

Jak upozornil britský server BBC, společnost Southwest Airlines ve svých podmínkách pro cestující neuvádí, že by pro domácí lety bylo povinností, aby se příjmení matky a dítěte shodovala. Kontrola má pouze ověřit věk dítěte skrze platný doklad.

Podle amerických médií už aerolinky Gottliebovou kontaktovaly a omluvily se jí. "Omlouváme se, jestli se rodina kvůli té situaci cítila nepříjemně - to nikdy není náš záměr," uvedly Southwest Airlines. Podle listu The New York Times hodlají kvůli incidentu proškolit personál.

Jestli ale čeká nějaký postih ženu z letištní kontroly, společnost nezmínila.

Problémy má i Starbucks

Gottliebová je za omluvu podle stanice CNBC ráda. Zároveň připouští, že zřejmě jen narazila na špatného zaměstnance. 

Není to přitom tak dávno, co podobný problém řešila další americká společnost, populární kávový řetězec Starbucks. Obsluha kavárny ve Filadelfii zavolala policii na dvojici černochů, kteří čekali na kamaráda a chtěli si v podniku mezitím odskočit na toaletu. Nepomohla ani skutečnost, že jejich známý pak do kavárny skutečně přišel.

Incident se podařilo natočit na video a na firmu se snesla vlna kritiky včetně obvinění z rasismu. Starbucks se za zatčení dvojice mužů posléze omluvil a toto úterý vyhlásil masivní školení zaměstnanců.

Video: Podívejte se na nehodu letounu společnosti Southwest Airlines. Stroji se za provozu utrhla část krytu

Letounu společnosti Southwest Airlines se za letu utrhla část krytu | Video: Reuters
 

Právě se děje

Další zprávy