Passer podle svého vyjádření vůz testoval na zhruba desetikilometrovém rovném úseku dálnice A2, která spojuje Berlín a Hannover. Uvedl, že bezpečnost, za kterou děkuje bohu, pro něj byla prioritou.
Jak ale poznamenává AP, na záznamu je vidět několik aut, která Passer předjíždí. Navíc podle agentury nejel za bílého dne.
Německé ministerstvo dnes v prohlášení dalo jasně najevo, že se staví proti "jakémukoliv chování v silniční dopravě, které ohrožuje, nebo by mohlo vést k ohrožení účastníků provozu". Zdůraznilo také, že německý zákon vyžaduje, aby řidiči jeli jen tak rychle, aby měli vůz neustále pod kontrolou.
V neposlední řadě upozornil resort na pravidlo, které počítá s tím, že všichni účastníci silničního provozu se musí chovat tak, aby neublížili či neohrozili někoho jiného, nebo nebránili či nekomplikovali dopravu více než je za daných podmínek nutné.
Passer, který je podle magazínu Forbes 33. nejbohatším Čechem, si německou dálnici vybral zřejmě proto, že na nich z velké části neplatí žádné rychlostní omezení.
O tom, jestli zavést všeobecný dálniční limit 130 kilometrů v hodině, se ale v Německu v posledních letech opakovaně diskutuje. Výzkumy totiž ukazují, že na úsecích bez limitu dochází k výrazně vyššímu množství závažných nehod.