Řím - Na německý obchodní řetězec Lidl se opět snesla kritika kvůli chybějícím křížům v jeho reklamních materiálech. V italské pobočce v obci Camporosso v Ligurii visela fotografie kostela z Dolceacqua v jiné části Itálie - bez křížů. Řetězci si stěžoval místní starosta, napsala agentura DPA.
Lidl na svou obranu uvedl, že fotografii obdržel z fotografické databáze. "Nevšimli jsme si, že na fotografii chybějí kříže. V žádném případě se nejedná o marketingovou strategii, ale pouze o nepozornost, za niž se jak našim zákazníkům, tak obyvatelům Dolceacqua omlouváme," píše se v tiskové zprávě. Obrázek byl odstraněn a firma se starostovi omluvila.
Lidl se kvůli vyretušovaným křížům dostal na přední stránky novin již dříve, když jak přiznal, nechal v rámci svého "řeckého týdne" odstranit kříže z fotografií kostelů na řeckém ostrově Santorini. Tehdy narazil na odpor v několika evropských zemích včetně České republiky, kde se proti chybějícím kostelním křížům ozval i kardinál Dominik Duka.
Společnost se i v tomto případě omluvila. Zároveň ale na vysvětlenou uvedla, že jde o součást její obchodní politiky, v níž usiluje o zachování náboženské a politické neutrality.