Zahraničí,
Euractiv,
Lukáš Hendrych
25. 5. 2018 10:06
V zemích Evropské unie vstupuje v platnost nové nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR). Legislativa vstoupila v platnost v pátek. Podívejte se v přehledné grafice, jak se GDPR dotkne Česka a jak se k ní staví například Facebook.
Jak vás budou firmy žádat o souhlas se zpracováním údajů?
GDPR po firmách vyžaduje při uchovávání a zpracovávání osobních údajů dobrovolný, konkrétní, informovaný a jednoznačný souhlas člověka, o jehož údaje se jedná. Proto vás nejspíš v posledních týdnech zaplavila vlna e-mailů.
Přitom platí, že:
- Žádost o váš souhlas musí být jasná a stručná.
- Musí být jasně oddělitelná a odlišitelná od dalších informací ve smlouvě (všeobecné podmínky atd.).
- Musí jasně uvádět, k čemu budou vaše údaje využity.
- Musí být uvedeny kontaktní údaje na danou společnost.
- Každý člověk musí při dávání souhlasu znát: totožnost společnosti/organizace, která údaje zpracovává, účely zpracování a typ zpracovávaných údajů.
- Každý člověk musí po dání souhlasu mít i možnost souhlas kdykoli odvolat (třeba prostřednictvím obyčejného e-mailu).