Obří společnosti pracující s citlivými daty upravily svoje fungování, aby novým pravidlům odpovídaly.
Populární Facebook v minulých týdnech "donutil" své uživatele, aby přehodnotili nastavení svých účtů a především souhlasili s novými podmínkami. Kromě toho představil a hlavně zviditelnil řadu nových nástrojů, které uživatelům umožňují lépe kontrolovat své soukromí. Nástroje seskupil k sobě, takže jsou pro běžné uživatele lépe dohledatelné.
Uživatelé mají přístup ke svým osobním datům a mohou si zvolit, že některé informace, která o nich Facebook skladuje, vymažou.
Důležité ale je, že GDPR je novým nařízením EU, kdežto Facebook působí celosvětově. Nejen on se ale díky rozsáhlému evropskému trhu rozhodl změnit svoje pravidla víceméně obecně. Roli ale hrají i místní nařízení jinde ve světě.
Google zvolil méně nápadnou taktiku a GDPR vyřešil aktualizací svých služeb.