Byznys s fake news: Dezinformační weby získávají prodejem reklamy ročně miliardy

ČTK ČTK
20. 8. 2019 18:55
Dezinformační internetové stránky získávají prodejem reklamního prostoru každoročně přinejmenším 235 milionů dolarů (zhruba 5,5 miliardy Kč). Odhaduje to nezisková organizace Global Disinformation Index (GDI) na základě své studie, jejíž kompletní výsledky zveřejní příští měsíc.
Foto: Shutterstock

Odhad podle serveru CNN ukazuje, že lidé, kteří stojí za weby šířícími falešné informace, nemají pouze ideologický vliv, ale mohou rovněž získat spoustu peněz od inzerentů. Ti přitom často nejsou spokojení s tím, že se jejich reklama na těchto stránkách zobrazuje, píše CNN.

Organizace GDI v rámci studie zkoumala zhruba 20 000 domén, které podezřívá ze šíření dezinformací. Zjišťovala například, jaký typ inzerce se na těchto doménách objevuje a kolik peněz jim reklama přináší v přepočtu na jednoho návštěvníka.

Spoluzakladatel GDI Daniel Rogers upozornil, že získané poznatky odrážejí pouhou "špičku ledovce". Inzerenti vzhledem ke složitosti systému internetové reklamy často přesně nevědí, kde všude se jejich reklamy objeví. V současnosti tak podle Rogerse nemohou zajistit, že peníze, které vynaloží na reklamu, neskončí v rukou dezinformačních webů.

 

Právě se děje

před 4 hodinami

Šampionem IndyCar je podruhé během tří let Američan Newgaarden

Americký pilot Josef Newgarden vyhrál zámořský formulový šampionát IndyCar. 28letému jezdci k tomu stačilo v neděli dojet osmý v závěrečném podniku sezony, který hostil okruh Laguna Seca. Do závodu, který vyhrál jeho krajan Colton Herta, vjížděl s náskokem 41 bodů na dalšího Američana Alexandera Rossiho. Toho ale v celkovém pořadí nakonec v souboji o druhé místo přeskočil Francouz Simon Pagenaud. Šampion z roku 2017 Newgarden vybojoval pro svůj tým Penske už 35. titul vítěze IndyCar.

Další zprávy