Praha - Karel Březina se vrátil do dozorčí rady Dopravního podniku hlavního města Prahy. Předseda výboru pro dopravu pražského zastupitelstva nastoupil na uvolněné místo po odvolaném Pavlu Hurdovi z ODS.
Na návrat stálice pražské sociální demokracie do dopravního podniku upozornil server Česká pozice.
Březina musel z DPP odejít v roce 2011 po pádu velké koalice a spojení ODS a TOP 09. Zpátky do funkce v největší městské firmě Březinovi pomohl radní pro dopravu Jiří Pařízek (TOP 09).
Šlo o součást dohody, díky které vznikla menšinová vláda TOP 09 s tichou podporou ČSSD. "Když jsme jednali o toleranci, požadovali jsme, abychom se mohli vrátit do dozorčí rady dopravního podniku. Klub ČSSD pak jako zástupce vybral mě," řekl deníku Aktuálně.cz Březina.
Paradoxní je, že právě díky Březinovi se Pařízek kdysi do dozorčí rady dostal, když sociální demokracie prosadila, aby místo dostali i opoziční zastupitelé. "Rozhodně tam nebyla žádná reciprocita," směje se Pařízek.
Volba Březiny podle něj byla logická, protože má zkušenosti z dopravního podniku a kdysi byl i radním pro dopravu. "Kromě toho je nyní předseda výboru pro dopravu," dodal Pařízek.
Kvůli působení v dopravním podniku se Březina už delší dobu soudí. Podle žalobce neoprávněně pobíral odměnu za práci v dozorčí radě, ačkoli v té samé době figuroval ve firmách stižených konkurzem.
Pařízkovi to však nevadí. "Věřím, že kdyby to mělo dopadnout negativně, pan Březina by se k tomu postavil čelem," myslí si radní. Sám Březina pak poukazuje na to, že už má na kontě šest osvobozujících rozhodnutí soudu.
Přihlížel Opencard
Březina v dozorčí radě dopravního podniku působil od roku 2007, tedy v době, kdy se rozjížděl například kritizovaný projekt Opencard.
"Byl jsem tam jako zástupce opozice. Kromě toho tenkrát panoval anglosaský model, kdy jsou pravomoci dozorčí rady minimální. A byl jsem to právě já, kdo později změnil systém na německý a dal radě větší pravomoci," pochlubil se Březina.