Pěší zóna v Pardubicích? Ne. Ano. Vlastně ne

ČTK ČTK
24. 1. 2012 20:49
Již několikrát byla pěší zóna na třídě Míru schválena, několikrát zamítnuta
Takto to bude na třídě Míru vypadat i po rekonstrukci...
Takto to bude na třídě Míru vypadat i po rekonstrukci... | Foto: Zuzana Hronová

Pardubice - Pardubičtí zastupitelé v úterý zrušili předchozí rozhodnutí o vybudování pěší zóny na třídě Míru a schválili opravu ulice se zachováním oboustranné trolejbusové dopravy.

Hlasování předcházela vášnivá diskuse. Z 39 zastupitelů hlasovalo pro zachování dopravy 30 zastupitelů napříč politickým spektrem.

Původní rozhodnutí o opravě třídy Míru a její přeměnu na pěší zónu napadla opoziční ODS a dokázala nasbírat dostatečné množství podpisů, aby ho vrátila do zastupitelstva.

Předseda zastupitelského klubu ODS Petr Klimpl navrhl, aby se třída Míru opravila, ale zůstala otevřená obousměrnému provozu trolejbusů i cyklistům. Zároveň by se mělo více regulovat zásobování obchodů v ulici.

Maximální investice by měla být 150 milionů korun, a to včetně opravy Sladkovského ulice. Jeho návrh zastupitelé schválili.

Velkou část nákladů by měly pokrýt dotace Evropské unie. Ty se musí vyčerpat do roku 2013, a dá se předpokládat, že právě nedostatek času je jedním z důvodů, proč zastupitelé nakonec rozhodli o opravě ulice i se zachováním trolejbusů.

2006: Ano. Pak několikrát ne a ano. 2012: nakonec ne

Zastupitelé rozhodli o tom, že se třída Míru změní na pěší zónu, už v roce 2006. Od té doby o tom hlasovali ještě několikrát, naposledy loni v prosinci. Rozhodnutí o pěší zóně v úterý zrušili.

Pardubická třída Míru je ve velmi špatném stavu, na některých místech se propadá chodník, patníky jsou rozbité. A i když mají do ulice povolen vjezd jen zásobovací vozy, často se stává, že po okrajích silnice stojí zaparkovaná auta.

Auta na třídu Míru vjíždějí i na takzvané výjimky, které platí jeden den a vydává městská policie. Podle informací primátorky města Štěpánky Fraňkové jich je až 7000 ročně.

 

Právě se děje

Další zprávy