Pardubice - Pardubičtí zastupitelé v úterý zrušili předchozí rozhodnutí o vybudování pěší zóny na třídě Míru a schválili opravu ulice se zachováním oboustranné trolejbusové dopravy.
Hlasování předcházela vášnivá diskuse. Z 39 zastupitelů hlasovalo pro zachování dopravy 30 zastupitelů napříč politickým spektrem.
Původní rozhodnutí o opravě třídy Míru a její přeměnu na pěší zónu napadla opoziční ODS a dokázala nasbírat dostatečné množství podpisů, aby ho vrátila do zastupitelstva.
Předseda zastupitelského klubu ODS Petr Klimpl navrhl, aby se třída Míru opravila, ale zůstala otevřená obousměrnému provozu trolejbusů i cyklistům. Zároveň by se mělo více regulovat zásobování obchodů v ulici.
Maximální investice by měla být 150 milionů korun, a to včetně opravy Sladkovského ulice. Jeho návrh zastupitelé schválili.
Velkou část nákladů by měly pokrýt dotace Evropské unie. Ty se musí vyčerpat do roku 2013, a dá se předpokládat, že právě nedostatek času je jedním z důvodů, proč zastupitelé nakonec rozhodli o opravě ulice i se zachováním trolejbusů.
2006: Ano. Pak několikrát ne a ano. 2012: nakonec ne
Zastupitelé rozhodli o tom, že se třída Míru změní na pěší zónu, už v roce 2006. Od té doby o tom hlasovali ještě několikrát, naposledy loni v prosinci. Rozhodnutí o pěší zóně v úterý zrušili.
Pardubická třída Míru je ve velmi špatném stavu, na některých místech se propadá chodník, patníky jsou rozbité. A i když mají do ulice povolen vjezd jen zásobovací vozy, často se stává, že po okrajích silnice stojí zaparkovaná auta.
Auta na třídu Míru vjíždějí i na takzvané výjimky, které platí jeden den a vydává městská policie. Podle informací primátorky města Štěpánky Fraňkové jich je až 7000 ročně.