Nadané cizince má do Brna dostat pražská firma, která prodává Kofolu. Má na to 46 milionů

Jan Hejl Jan Hejl
19. 1. 2017 14:00
Soutěž na nebývalou kampaň, jež má na jižní Moravu nalákat talenty pro technologické firmy nebo univerzity, vytvoří známá pražská reklamní agentura WMC Grey. Ta spolupracuje například s výrobcem nápojů Kofola či Českou pojišťovnou. Cílem kampaně s jednotným názvem Velvet Innovation (Sametová inovace) bude vytvořit jednotnou image regionu, počítá se s vizuály, slogany, mobilními aplikacemi i webem, který pro cizince na jednom místě shromáždí informace o jihu Moravy. Kraj s brněnským magistrátem se na kampani dohodl, protože region a místní firmy trpí nedostatkem odborníků.
Brno. Ilustrační foto.
Brno. Ilustrační foto. | Foto: Brno.cz

Brno – Nebývalou kampaň s názvem Velvet Innovation (Sametová inovace), která má do Brna a okolí nalákat talenty ze zahraničí, bude vytvářet známá pražská agentura WMC Grey. Jihomoravské inovační centrum (JIC) za ni za čtyři roky zaplatí 46 milionů korun. Sdružení financované brněnským magistrátem, krajem i univerzitami chce s pomocí agentury vydobýt regionu image technologicky vyspělého centra Česka, kam se vyplatí z ciziny přestěhovat.

JIC firmu WMC Grey vybralo ve výběrovém řízení a jejím úkolem bude v první fázi vytvořit koncept kampaně. S tím potom seznámí instituce, jako jsou technologické firmy, krajský úřad nebo magistrát, které budou vytvořenou kampaň používat. Počítá se s vizuály, slogany, mobilními aplikace i webem, jenž cizincům pomůže nalézt na jednom místě všechny praktické informace o regionu, fungovat bude jako rozcestník.

„Hodnoticími kritérii byla s větší váhou kreativita a strategičnost předložených návrhů pro řešení hnutí Velvet Innovation, s menší váhou pak cenová nabídka komunikačních služeb,“ vysvětlila Veronika Svobodová z JIC s tím, že obě strany podepsaly smlouvu v úterý. „Kampaň bude definitivně spuštěna potom, co s její podobou seznámíme odbornou veřejnost,“ podotkla Svobodová.

Pro agenturu WMC Grey je to již několikátý významný úspěch v tendru za poslední dobu. Společnost na konci loňského roku vyhrála soutěž na kampaň výrobce nápojů Kofola, jedné z nejznámějších českých značek. Bude mít za úkol připravit kreativitu její letošní kampaně zaměřené na takzvané impulsní formáty, tedy plechovky a půllitrové lahve. Mimoto vytváří reklamy pro velké finanční instituce, jako je Česká pojišťovna nebo UniCredit Bank. Spolupracuje i s pivovary Lobkowicz a Starobrno.

„Kampaň pro Jihomoravské inovační centrum je pro nás důležitá z hlediska dlouhodobosti kontraktu. Pokud bych tuto zakázku měla porovnat s kampaní pro Kofolu, jedná se úplně o něco jiného,“ vysvětlila deníku Aktuálně.cz ředitelka WMC GREY Adéla Krausová. „Kofola je pro nás zajímavá kvůli vysoké kreativitě. Kampaň pro Brno a okolí je naopak komplexní nová věc v našem portfoliu,“ doplnila.

Nedostatek odborníků brzdí firmy

Jižní Morava chce komunikační kampaní, která je na české poměry unikátní vynaloženou částkou i rozsahem, bojovat se středoevropskými městy jako Drážďany nebo Stuttgart hlavně o odborníky na IT, velká poptávka je i po inženýrech ve strojírenství a elektrotechnickém průmyslu. V Brně již působí technologický gigant Honeywell nebo množství předních vývojářských firem a výzkumných pracovišť, kteří si s českými odborníky nevystačí, a proto se musí ohlížet do ciziny. Na obrysech kampaně a celkové investici 46 milionů se loni shodl kraj s brněnským magistrátem.

"Máme nejnižší nezaměstnanost v Evropě a nedostatek pracovníků už brzdí další rozvoj brněnských firem," řekl dříve Jan Kopkáš z brněnského Expat Centre, které pomáhá zahraničním odborníkům získat práci, bydlení a provází je životem v Česku. Na konci minulého roku Brno díky fungování centra ocenili experti z magazínu fDi Intelligence, spadajícího pod prestižní britský deník Financial Times, jako jedno ze dvou měst na světě, které se nejlépe stará o integraci cizinců.

JIC pomáhá nadějným malým firmám v začátcích podnikání, v minulosti podpořilo například jeden z nejúspěšnějších českých start-upů, vyhledávač levných letenek Kiwi.com (dříve SkyPicker). JIC hodlá do kampaně pojmenované Velvet Innovation za čtyři roky investovat 46 milionů korun.

 

Právě se děje

před 46 minutami

Americký diplomat Sondland připustil, že na Trumpův pokyn tlačil na Ukrajinu

Americký diplomat Gordon Sondland při středečním veřejném slyšení v Kongresu připustil, že na pokyn prezidenta USA naléhal na Kyjev, aby dodal informace zvýhodňující Donalda Trumpa ve volbách. Sondland, Trumpův stoupenec a sponzor jeho volební kampaně, promluvil ve výboru Sněmovny reprezentantů pro kontrolu zpravodajských služeb, který chce usvědčit Trumpa, že se na Kyjevu domáhal informací poškozujících jeho možného volebního soka Joea Bidena.

Sondland působí jako velvyslanec USA při Evropské unii a demokraté toužící vystavit Trumpa hrozbě ústavní žaloby ho považují za klíčového svědka. Hotelový magnát je podle médií členem skupiny nazývané "amigos" (přátelé), do níž patří ministr energetiky Rick Perry a zmocněnec USA pro Ukrajinu Kurt Volker. Jejich úkolem bylo prostřednictvím zákulisních tahů přimět Kyjev k dodání "špíny" na Bidena.

Zdroj: ČTK
Další zprávy