reklama
 
 

Brněnskou tržnici propagují modelky s obtiskem dlaně na hýždích. Není to sexismus, brání se mluvčí

19. 7. 2017 17:00
Městská část Brno-střed v pondělí slavnostně otevřela zrekonstruovanou tržnici na Zelném trhu. Na otevření unikátní kryté tržnice v brněnských ulicích upozorňovaly hostesky v zeleném tričku a bílých kraťasech se zeleným obtiskem dlaně na hýždích. Na sociálních sítích to lidé hojně komentují a upozorňují na sexistickou reklamu. Podle tiskového mluvčího tržnice je taková interpretace mylná.

Brno - Na otevření nově zrekonstruované kryté tržnice na brněnském Zelném trhu lákaly v ulicích hostesky s obtiskem dlaně na hýždích. Po zveřejnění fotografie na oficiálních stránkách tržnice se na sociální síti Facebook pod příspěvkem rozvinula diskuse ohledně toho, zda nejde o sexistickou reklamu. Lidé tápou nad spojením obtisku ruky s tržnicí s lokálními produkty. 

Potkali jste včera naše hostesky? #otvirame #trznicebrno #pupekbrna

Zveřejnil(a) Tržnice Brno dne 18. Červenec 2017

Podle tiskového mluvčího tržnice Jana Šmikmátora o žádnou sexistickou reklamu nejde. "Chtěli jsme na ty bílé kraťasy nějaký zelený grafický prvek. Původně tam mělo být logo, ale pak jsme tam z důvodu, že je to jednodušší, dali ruku a trochu se divíme té vlně reakcí, které to vzbudilo," reagoval na komentáře pod příspěvkem Šmikmátor.

Komentářů pod příspěvkem jsou již desítky. "Usilujete o Sexistické prasátečko? Můžete mi prosím někdo vysvětlit, jak tenhle úbor souvisí s tržnicí v Brně?" ptá se v komentáři například jedna z diskutujících Tereza Axmmanová. 

Šmikmátor na dotaz odpověděl, že nikoho ani nenapadlo, že by kampaň mohla vzbudit takové reakce. "Abych to odlehčil, tak tu dnes v tržnici chodím v těch stejných kraťasech. Vnímáme to trochu nešťastně a jako odvedení od zprávy, kterou jsme chtěli předat, v podobě otevření unikátní tržnice," připouští a vtipkuje, že chtěli zanechat otisk.

Organizátoři soutěže Sexistické prasátečko, která na nevhodné reklamy upozorňuje, jsou shovívaví.

"Pokud by nám to do Sexistického prasátečka přišlo, tak by to do anticeny spadalo obsahem. Ovšem jestli je to forma reklamy, která odpovídá našim pravidlům, bychom museli ještě zvážit. Obecně to ve mně vyvolává dojem, že se nejednalo o záměr, ale zkrátka že se tržnice nad kontextem svého nápadu nezamyslela - to se určitě může stát každému," říká Petra Havlíková z organizace Nesehnutí, která anticeny každoročně uděluje.

Důležité je podle Havlíkové také to, jak tržnice na kritiku dále bude reagovat. "Byla by škoda pokazit takový projekt neetickou propagací. A je vidět, že cílová skupina tržnice chce lepší a etický marketing," dodává. Pokud lidé tržnici do anticeny přihlásí, vezme to podle Šmikmátora vedení s humorem a adekvátně na to zareaguje.

Budova Městské tržnice patří městské části Brno-střed, která budovu zrekonstruovala. Postavena byla na konci 40. let minulého století. V roce 2010 byla budova zcela uzavřena a sloužila pouze jako sklad stánkařů ze Zelného trhu. Rekonstrukce navržená architektem Michalem Palaščákem se začaly připravovat v roce 2014. V současné době má budova tři patra a funguje ve zkušebním provozu. Oficiální otevření je naplánováno na 13. září.

autor: Jan Menšík | 19. 7. 2017 17:00

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama

    Vyberte region

    reklama
    reklama
    reklama