Portál Slevomat.cz zaznamenal v prodeji dovolených v červnu značné výkyvy. Skokově narostla poptávka po víkendech na chalupách, v přírodě a na horách.
Desetina lidí podle průzkumu, který agentura zpracovala pro automobilku Toyota na tisícovce respondentů, tráví pravidelně svou letní dovolenou na chalupě. Na výlety Češi jezdí zejména na hrady a zámky a na hory. Až za nimi následují návštěvy měst a koupališť. Relaxační dovolenou si Češi častěji užívají u moře nebo na chalupě, poznávací dovolenou volí při cestování po České republice. Jen jedno procento Čechů na žádnou dovolenou během roku nejezdí.
Oproti květnu podle ředitelky portálu Slevomat.cz Marie Havlíčkové vzrostl o stovky procent zájem o chaty a chalupy s bazénem. "Ty jsou tak aktuálně největším trendem letošního léta. Právě přístup k vodě je jednou z nejvyhledávanější věcí. A asi nepřekvapí, že v tomto počasí si Češi vystačí s dovolenou v tuzemsku," řekla. Pokud podle ní Češi plánují například exotickou dovolenou, volí spíše nadcházející zimu.
Z průzkumu NMS Market Research dále vyplývá, že 47 procent lidí plánuje svou dovolenou dlouho dopředu, naopak 37 procent ji nechává na poslední chvíli. Necelá pětina jezdí stále na jedno místo, a proto nic plánovat nemusí. Většími "plánovači" jsou přitom muži. Dostatečně v předstihu plány vytváří 51 procent z nich, u žen je to 42 procent.
Autem cestuje podle průzkumu 55 procent lidí, k moři se ale převážně létá. Cestování letadlem mělo v odpovědích respondentů 22procentní podíl. Vlastní jídlo si na dovolenou vozí desetina lidí, více než čtvrtina nakupuje v lokálních obchodech či supermarketech a 61 procent si zajde do místní restaurace.