Jiří Hovorka
8. 8. 2016 15:30
O tom, kde dostanete nejlepší bankovní účet, nerozhodují jen ceníky bank, ale také vaše chování, ukazuje nová analýza.
Student
Náš student chce elektronické výpisy a jednou měsíčně vybírá z bankomatu své banky (3000 Kč). Za měsíc má jednu příchozí platbu a čtyři odchozí platby přes internetové bankovnictví. Kartou zaplatí u obchodníků čtyřikrát měsíčně, celkem za 3200 korun. Měsíční obrat na účtu má 15 tisíc korun a stejný je i jeho průměrný zůstatek.
Měsíční náklady studenta
- Komerční banka (G2) - -25,4 Kč
- Raiffeisenbank im Stiftland (Běžný účet studenti) - -15,9 Kč
- ČSOB (Studentské konto) - -0,1 Kč
- Equa bank (Bežný účet) - -0,1 'Kč
- Moneta Money Bank (Genius Student) - -0,1 Kč
- Poštovní spořitelna (Online účet) - -0,1 Kč
- Sberbank (Aktiv) - -0,1 Kč
- UniCredit Bank (UKonto pro mladé) - -0,1 Kč
- Waldviertler Sparkasse (S-Club účet) - -0,1 Kč
- Air Bank (Malý tarif) - 0 Kč
- Fio banka (Osobní účet) - 0Kč
- mBank (mKonto) - 0 Kč
- Zuno Bank (Účet Plus) - 0 Kč
- Raiffeisenbank (eKonto Smart) - 1,1 Kč
- Česká spořitelna (Fresh účet) - 23,9 Kč
- Oberbank (Startkonto) - 37,9 Kč
- Expobank (Expo Active) - 149 Kč
Definice klienta: Mladý člověk, student, s malým zůstatkem a obratem na účtu. O bankovních produktech je poměrně dobře informován. Ve vztahu k bance se snaží chovat racionálně, využívá tak nabízené studentské výhody. Platby provádí výhradně bezhotovostně. Je spokojen s elektronickým způsobem komunikace s bankou, osobní přístup nijak zvlášť nepotřebuje.