reklama
 
 

Problémy v UniCredit Bank pokračují. Už třetí den nejdou posílat platby

AKTUALIZOVÁNO 11. 10. 2017
UniCredit Bank nezvládla modernizaci svých vnitřních systémů. Po plánované víkendové odstávce se jí stále nepodařilo zcela zprovoznit digitální služby. Někteří klienti tak i nadále nemohou přes internet odesílat platby nebo zobrazit důležité informace o účtech či kartách. Banka označila za důvod rozsáhlého výpadku technické problémy. Klientům se omluvila a prozatím je odkázala na kamenné pobočky.
Doporučujeme

Praha - Čtvrté největší tuzemské bance UniCredit Bank se stále nepodařilo odstranit jeden z největších výpadků v historii českého on-line bankovnictví. Část jejích klientů se už třetím dnem nemůže přihlásit ke svému účtu přes internet, mobilní aplikace je mimo provoz zcela. Zákazníci tak nevidí příchozí platby, nemohou kontrolovat zůstatky na účtu ani zadávat platební příkazy.

"Příčinou výpadku jsou technické problémy, které stále řešíme. Situace se ale zlepšuje," uvedl mluvčí banky Petr Plocek. Trvalé příkazy, inkasa a splátky úvěrů se podle Plocka řádně zaúčtují. Lidé, kteří potřebují ze svých účtů odeslat peníze, mají podle mluvčího banky nyní zdarma využít kamenných poboček.

Banka dnes na tuto možnost upozornila klienty také SMS zprávou, ve které se zároveň za nedostupnost služeb omluvila. Zjistit zůstatek na účtu a další důležité informace ale není podle některých klientů možné ani na pobočkách.

Termín, do něhož by měly být služby opět stoprocentně dostupné a spolehlivé zatím banka neoznámila. Zároveň ještě neuvedla, zda bude klienty za způsobené potíže nějak odškodňovat.

Že se problémy týkají velkého počtu klientů, ukazuje i pohled na Facebook banky. Pod oznámením o problémech je více než 450 komentářů. "Už čtvrtý den nevím, kdo mi zaplatil, nevím, jestli odešly platby, nejde se připojit a na webu pořád stejná hláška s omluvou o omezení služeb, co nic neříká," píše například Michal Jirásek.

Vzhledem k aktualizaci interního bankovního systému evidujeme dočasné technické problémy, které ovlivňují dostupnost služeb Online Banking a Smart Banking. I nadále intenzivně pracujeme na vyřešení problému. Pro uskutečnění svých plateb můžete zdarma využít všechny naše pobočky. Omlouváme se vám za způsobené nepříjemnosti. O zprovoznění služeb Online Banking a Smart Banking budete informováni na těchto stránkách. Děkujeme za pochopení.

Zveřejnil(a) UniCredit Bank Česká republika dne 10. Říjen 2017

Digitální služby UniCredit Bank přestaly správně fungovat po plánované víkendové odstávce, během níž došlo k úpravám vnitřních IT systémů banky. Podle Hospodářských novin, které citují z dopisu pro zaměstnance banky, se banka potýká s nedostatečnou výkonností přenosových kapacit. Její systémy jsou tím pádem přetížené, což způsobuje nedostupnost služeb.

Podle konzultanta a projektového manažera Rostislava Schwarze, který má zkušenosti s nasazováním, úpravami a provozem digitálních služeb v několika českých bankách, je tak dlouhý a masivní výpadek chybou nejvyššího managementu banky.

"Klienti nemají on-line přístup k financím už pět dní, z toho tři dny byly bankovní. Důsledkem by mělo být odstoupení provozního ředitele. Představte si, že by takto diletantsky někdo vedl IT nemocnice nebo řízení letového provozu," říká Schwarz.

O kompenzace klienti nežádají

Krátkodobé výpadky internetového bankovnictví postihují čas od času všechny tuzemské banky, nejčastěji v okamžiku, kdy přecházejí na nové verze internetového styku s klienty.

Problémy se zadáváním plateb v internetovém bankovnictví měla v Česku naposledy Komerční banka, které v polovině letošního dubna celý den nefungovaly některé digitální služby. Klienti Fio banky zase začátkem května na čas nemohli platit svými kartami ani vybírat z bankomatu.

UniCredit naposledy podobně rozsáhlý výpadek postihl v srpnu 2012, kdy bance nefungovalo internetové bankovnictví. Problém se ale podařilo vyřešit za hodinu a půl.

Klienti bank se sice kvůli ztíženému přístupu k bankovnictví zlobí, ale o kompenzace zpravidla nežádají, protože jim kromě ztráty času nevznikají žádné velké škody.

Aby finanční domy řešily problémy s bankovnictvím více než jeden den, už však tak časté není. V roce 2012 postihl delší výpadek například Komerční banku. Společnost tehdy kvůli přechodu na novou verzi naplánovala odstávku systému na víkend, tedy od pátku večer do neděle. Někteří klienti však neměli přístup ke svému účtu ještě následující úterý odpoledne.

Opakované problémy měla v roce 2013 také Česká spořitelna, které jeden den kvůli technickým potížím nefungovalo internetové bankovnictví ani Klientské centrum, které pomáhá klientům například s blokací karet. O dva dny později se navíc potíže s platbami po internetu opakovaly.

V takovýchto případech už banky kompenzace řešit musí. Nevyplácejí je však plošně, ale na základě individuálních reklamací.

Související

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama