reklama
 
 

Nová banka vstoupila na trh opatrně. Nabízí účet bez poplatků a zatím nestojí o reklamu

17. 10. 2017 14:07
Úvěrová společnost Cetelem se definitivně přeměnila na banku. Hello bank nabízí účet bez poplatků nebo spoření se solidním úrokem.

Praha - V Česku začala naplno fungovat nová internetová banka Hello Bank. Láká třeba na bezpoplatkový účet. Jde o přejmenovanou a původně jen na úvěry se zaměřující společnost Cetelem z největší francouzské finanční skupiny BNP Paribas.

Současně už proběhl převod dosavadních klientů Cetelem na nový internetový systém a doménu Hello Bank. Nová banka zároveň začala nabízet i poměrně širokou škálu služeb i novým klientům - kromě běžného a spořicího účtu má rovněž svou kreditní kartu, spotřebitelské úvěry a několik druhů pojištění na půjčky, na úraz a cestovní pojištění. Naopak v nabídce nemá hypotéky.

Na to, že za novou bankou stojí tak silný hráč, je její start v Česku hodně nenápadný. Hello Bank svou nabídku propaguje zatím jen na nové doméně a bez další reklamní kampaně. Mluvčí Gabriela Pithartová k tomu uvedla, že Hello Bank se chystá více představit veřejnosti zhruba v polovině listopadu.

Zdroj on-line deníku Aktuálně.cz z banky k tomu řekl, že Hello Bank na sebe nechce v této první fázi strhnout příliš velkou pozornost potenciálních nových klientů, aby neohrozila stabilitu svého IT systému a nedostala se do podobných potíží jako UniCredit Bank, která při inovaci svého systému čelila velkým výpadkům. Opatrnost při vstupu na trh může souviset i s tím, že Hello Bank je v Česku pilotním projektem při rozšiřování této internetové banky do dalších zemí v regionu. Podle informací z české pobočky míří v budoucnu i na Slovensko, do Maďarska, Bulharska a Rumunska.

Nabídka služeb Hello Bank snese porovnání s konkurencí. Nezačíná sice se štědrým úrokem na spořicím účtu, jako to při letošním rozjezdu udělala Creditas, která lákala na 1,1 procenta, ale i tak patří k těm zajímavějším na trhu. Hello Bank startuje s běžným účtem zdarma, který zahrnuje odchozí a příchozí platby bez poplatku a tři výběry z jakéhokoliv bankomatu v Česku měsíčně. Každý další je za 30 korun. To je sice už obvyklý standard v Česku, ale na rozdíl od mnoha jiných konkurentů s tím nejsou spojeny žádné jiné podmínky, jako je určitý pravidelný přísun peněz na běžný účet měsíčně nebo využívání platební karty.

Nadprůměrné v porovnání s trhem je úročení na běžném účtu ve výši 0,3 procenta na zůstatek do 100 tisíc korun. Na spořicím účtu je úrok rovněž 0,3 procenta, ale na zůstatek až do 300 tisíc korun. I v tomto případě k tomu nejsou žádné dodatečné podmínky.

U některých bank sice klienti mohou dostat i vyšší úrok, ale ten je spojený právě s konkrétními podmínkami. Například v Air Bank je úrok ve výši jednoho procenta, který je na běžném účtu na částku do 100 tisíc korun, svázaný s povinností zaplatit kartou minimálně pětkrát měsíčně. Podobně u Equa Bank lze získat úrok 0,8 procenta na spořicím účtu, pokud klientovi přijde na běžný účet alespoň 10 tisíc korun měsíčně nebo třikrát měsíčně zaplatí kartou. Zmíněná Creditas má nyní spořicí účet s úrokem 0,3 procenta, ovšem jen když z něj klient tři měsíce v kuse nic nevybere. Při nesplnění podmínek je sazba v těchto bankách nižší než v Hello Bank. 

Spotřebitelské úvěry Hello Bank prodává se sazbou od 5,9 procenta. Na této úrovni začínají i největší konkurenti, například Moneta Money Bank. 

Účet u Hello Bank se dá otevřít přes internet, podmínkou je nafocení dvou dokladů totožnosti a poslání platby alespoň ve výši jedné koruny z jiné banky kvůli ověření identity klienta. Aktivní bude druhý den, slibuje Hello Bank.

Současné kroky představují finále několikaletého úsilí přeměnit někdejší splátkovou firmu Cetelem ve standardní banku. V Česku Cetelem začal fungovat v roce 1996 a během té doby nabral řádově stovky tisíc klientů na půjčky. Značka Hello Bank již působí na některých evropských trzích, například ve Francii, Itálii, Belgii a Rakousku.

autor: Olga Skalková | 17. 10. 2017 14:07

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama