reklama
 
 

Problémy v UniCredit Bank trvají i po týdnu, stěžují si klienti. Dílčí nedostatky, říká banka

16. 10. 2017 11:41
Část klientů UniCredit Bank po výpadku z minulého týdne stále nemůže používat internetové bankovnictví tak, jak byli dosud zvyklí. Banka dílčí problémy připouští, klíčové služby včetně odesílání plateb a výběrů z bankomatů ale podle ní fungují normálně.

Praha - Čtvrtá největší banka působící v Česku se stále potká s následky největšího výpadku digitálních služeb v historii. I když se UniCredit Bank podařilo přístup klientů do internetového bankovnictví minulý týden obnovit, někteří lidé si stále stěžují na to, že systém nefunguje tak, jak by měl. "Zůstatek na účtu neodpovídá platbám a ani na pobočce nelze zjistit stav čerpání kreditní karty," říká například jeden z klientů banky Josef Wimmer.

Jiní lidé se potýkají s tím, že se na účtu několikrát za den mění zůstatky a v historii transakcí se zobrazují i platby, které neprovedli. "Bylo by fajn, kdybyste už zprovoznili internetové bankovnictví v té míře, že uvidím kdy a kolik jsem vybíral z vašeho bankomatu a v které restauraci platil kartou," uvedl na sociální síti Facebook další zákazník banky Michal Grecký.

Mluvčí UniCredit Bank Petr Plocek připouští, že se někteří klienti mohou potýkat v internetovém bankovnictví s dílčími problémy především při zobrazení debetních a kreditních karet. Systém podle něj ale funguje a platby řádně probíhají. "Žádné neprovedené transakce neevidujeme, je však pravda, že v internetovém bankovnictví musí lidé zatím udělat jeden krok navíc, aby mohli zobrazit transakční historii," uvádí Plocek s tím, že banka o přesném postupu informuje klienty v takzvaném "vyskakovacím" okně přímo v internetovém bankovnictví.

Disponibilní zůstatek se ovšem podle mluvčího správně zobrazuje všem klientům. "Lidé také mohou standardně platit kartami a vybírat peníze z bankomatů, stejně jako do nich lze prostředky vkládat. Funguje i dobíjení mobilů," uvedl Plocek.

Digitální služby UniCredit Bank přestaly správně fungovat před týdnem po plánované víkendové odstávce, během níž došlo k úpravám vnitřních IT systémů banky.

Klienti tak od minulého pondělí vůbec nemohli obsluhovat svoje účty přes internet, odchozí platby přijímaly pouze pobočky UniCredit Bank. Ve čtvrtek odpoledne banka sice oznámila, že se jí podařilo provoz všech digitálních služeb obnovit, část klientů ale hlásí potíže i nadále.

Případem UniCredit Bank by se mohla na základě podnětů klientů zabývat také Česká národní banka. Josef Wimmer on-line deníku Aktuálně.cz potvrdil, že si u regulátora na UniCredit Bank v pondělí stěžoval. "Podal jsem u ČNB podnět. Mám obavu o transparentnost banky, když ani na pobočce nemohou zjistit stav účtu, stav kreditní karty a zprovoznit homebanking. Očekávám dohled ČNB nad operacemi v bance," uvedl Wimmer.

Kdy bude internetové bankovnictví opět fungovat zcela bez problémů, zatím banka neuvedla. "Pracujeme na tom, aby to bylo co nejdříve. Nechci ale zatím spekulovat o nějakém termínu," uvedl Plocek. Dodal, že klientům, kteří mají zablokované mobilní bankovnictví a chtějí ho znovu aktivovat, bude banka během pondělí rozesílat aktivační kódy. V případě jakýchkoli nesrovnalostí mají lidé podle mluvčího přijít osobně na pobočku, kontaktovat svého bankéře nebo zatelefonovat na zákaznickou linku.

Případné odškodnění za nedostupnost služeb chce banka řešit s majiteli účtů individuálně. "Vážíme si každého klienta. V případě oprávněného nároku budeme postupovat v rámci reklamačního řízení," uvedl mluvčí.

autor: Janis Aliapulios | 16. 10. 2017 11:41

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama