Nejnižší cena pro polovinu českých řidičů? Pojišťovna láká na revoluci u autopojištění

Jiří Hovorka Jiří Hovorka
Aktualizováno 21. 9. 2016 22:05
Pojišťovna Allianz motoristům slibuje nejlevnější nabídku na trhu v případě, že ročně nenajezdí více jak deset tisíc kilometrů. Podle jejích údajů jde o polovinu trhu. Další velké pojišťovny tak jsou z novinky nervózní a mluví třeba o tom, že nepřichází ve vhodnou dobu.
Ilustrační snímek.
Ilustrační snímek. | Foto: Thinkstock

Praha – Revoluci na trhu autopojištění slibuje Allianz pojišťovna. Od října začne jako první na trhu vypočítávat cenu povinného ručení a havarijního pojištění podle počtu skutečně ujetých kilometrů, aniž by přitom pojištěné auto neustále sledovala. Motoristům slibuje nejlevnější nabídku na trhu v případě, že ročně nenajezdí více jak deset tisíc kilometrů.

Garance se týká povinného ručení s pojištěním čelního skla a také havarijního pojištění. "Nejde o dumping (prodej pod cenou – pozn. redakce), jsme férovější," říká ředitel pojišťovny Jakub Strnad. Očekává, že nižší cena pojištění, kterou bude Allianz vybírat, jednak přiláká nové klienty a zároveň také sníží průměrnou škodu u prodaného autopojištění. "Klesnou tedy i náklady a i přes pokles jednotkové ceny pojištění dojde k růstu zisku," je přesvědčený Strnad.

Allianz vychází z údajů od firmy Cebia, která se zabývá prověřováním původu a historie vozidel. Databázi od Cebie spojila pojišťovna s vlastními údaji o klientech a z výsledné analýzy vyšla právě nová nabídka. Ta kromě jiného ukazuje, že polovina běžných řidičů (nabídka se nevztahuje na firmy) najezdí ročně právě do deseti tisíc kilometrů.

"Chceme, aby se motoristé, kteří toho tolik nenajezdí, zamysleli nad svým povinným ručením. Dáváme jim příležitost, aby sami ovlivňovali výši svého pojistného. Nezajímá nás už jen to, v jak rizikovém prostředí se pohybují, ale zejména kolik v něm doopravdy stráví času," uvádí ředitelka autopojištění Allianz pojišťovny Veronika Hašplová.

Nafoťte tachometr

Kdo bude chtít nové autopojištění od Allianz, bude muset pojišťovně nafotit stav tachometru vždy na začátku smlouvy a následně vždy tři měsíce před výročím smlouvy. Vždy na konci roku trvání pojištění tak pojišťovna vystaví konečný účet za uplynulý rok. Klienti si dopředu zvolí interval kilometrů, který za rok ujedou, na konci roku dostanou cenu pojištění podle skutečně ujetých kilometrů. Ceny všech variant jim dá pojišťovna dopředu. V nejvýhodnější kategorii je možné volit ze třech intervalů – do 5000, od 5000 do 7500 a 7500 do 10 000 kilometrů.

"Změna s sebou nese i to, že se Allianz stane nejdražší pojišťovnou pro lidi nad 20 tisíc ujetých kilometrů. Patříme k nejdražším už teď, a i tak patříme k největším hráčům na trhu. Klienti oceňují kvalitu našich služeb, konkrétně třeba to, že bez průtahů vyplácíme celou způsobenou škodu," říká Strnad.

Pojišťovna je prý připravená i na případné pokusy o podvody. "Přetáčení tachometrů, úpravu fotek či nahlašování nepravdivých údajů jsme schopni odhalit a sankce pro podvodníky budou velké," tvrdí ředitel oddělení právního a vyšetřování Allianz pojišťovny Ludvík Bohman. Kdo bude úmyslně manipulovat s fotkami nebo se stavem tachometru, od toho bude chtít Allianz trojnásobek ročního pojistného, minimálně však 25 tisíc korun. Navíc pojišťovna vypoví smlouvu a slibuje i zahájení trestního řízení pro podvod.

Konkurence: Pro snížení cen není prostor

Stávající klienty ale Allianz s novou nabídkou automaticky oslovovat nebude. Nechá na nich, zda budou chtít nový produkt, nebo si nechat dříve sjednané pojištění. Zaměřuje se tedy na klienty konkurence a ta se na její novinku nedívá s přílišnou důvěrou.

"Již v současné době používají pojišťovny celou paletu segmentačních kritérií a slev. Matematické modely, které pravidelně připravujeme i v součinnosti s Českou kanceláří pojistitelů, nedávají prostor k významnému snížení cen pro některou skupinu řidičů. Nedomníváme se tedy, že by tento krok mohl podstatným způsobem proměnit pojistný trh,“ říká Milan Káňa, mluvčí Kooperativy.

"Nemělo by být klíčové jen to, kolik kilometrů řidič najezdí, ale především jakým způsobem je najezdí. Pokud bychom plánovali oslovit klienty s obdobnou nabídkou, musela by splnit především požadavky na jednoduchost procesu z pohledu klienta," uvedla mluvčí České pojišťovny Ivana Buriánková.

"Na takový krok není ideální doba. Vzhledem ke zvyšujícím se náhradám v povinném ručení, především újmy na zdraví, se pojištění nyní nachází na samé hranici rentability," míní mluvčí České podnikatelské pojišťovny Renata Čapková.

Z trhu ale zní i pochvalné hlasy. "Je to skutečně revoluční a celkem odvážný krok. Dosud žádná jiná pojišťovna u nás, a myslím ani v Evropě nepřistoupila k rozlišení klientů podle počtu najetých kilometrů. Sympatické je na produktu i to, že je postavený na důvěře ke klientovi," řekl ČTK místopředseda představenstva makléřské společnosti Insia Ivan Špirakus. Produkt má podle něj skutečně šanci oslovit významnou část trhu. Přináší větší možnost volby pro klienty a pro Allianz i odlišení se od konkurence, což je u povinného ručení dost těžké, dodal.

Pojišťovny loni zvedly ceny povinného ručení v průměru o několik procent. Zdražení bylo individuální, takže nebourající řidiči změnu prakticky nepocítili. Průměrná cena povinného ručení se ani v první polovině letošního roku příliš neměnila a pohybovala se okolo 2800 korun. Povinné ručení poskytuje v tuzemsku 13 pojišťoven. Celkem má takzvané povinné ručení v Česku 7,5 milionu vozidel všech kategorií, vyplývá z dat České kanceláře pojistitelů.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas další aktuality a rady! Osobní finance Aktuálně.cz.

 

Právě se děje

před 17 minutami

Skokani budou mít po MS jen tři závody, vítězem SP je Granerud

Norský skokan na lyžích Halvor Egner Granerud se stal s předstihem celkovým vítězem Světového poháru. Mezinárodní lyžařská federace FIS dnes oznámila, že po mistrovství světa se uskuteční jen tři individuální závody v Planici, v nichž už Graneruda nemůže nikdo předstihnout.

Kvůli pandemii koronaviru byly zrušeny čtyři březnové závody SP v Norsku. FIS nakonec nenašla náhradní hostitele, pouze přidala ještě jeden závod k závěrečným dvěma v Planici. Finále seriálu se uskuteční na mamutím můstku ve Slovinsku od 25. do 28. března.

před 1 hodinou

Karlovarský festival se kvůli pandemii přesouvá na srpen

Letošní 55. ročník Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary se uskuteční od 20. do 28. srpna. Z tradičního termínu na přelomu června a července jej pořadatelé přesunuli kvůli pandemii koronaviru. "Posun o sedm týdnů nám nabídne lepší možnost uspořádat tuto kulturní akci tak, aby svým rozsahem byla co nejbližší podobě, na jakou jsou naši návštěvníci zvyklí," vysvětlují.

"Doufáme, že v průběhu následujících měsíců dojde k významnému rozšíření vakcinace a díky tomu zvládnutí pandemické situace tak, aby bylo možné uspořádat karlovarský festival v maximálně bezpečné formě. Jsme pochopitelně připraveni dodržet všechna platná opatření," doplňuje Jiří Bartoška, prezident festivalu. Ten loni nahradila čtyřdenní přehlídka filmů v kinech, zamýšlený podzimní překlenovací přehlídka se navzdory plánům neuskutečnila.

Zdroj: ČTK
před 1 hodinou

Odbory: Škoda chce do roku 2023 snížit počet zaměstnanců o 3000

Automobilka Škoda Auto chce podle odborů od letoška do roku 2023 snížit počet zaměstnanců o pět procent, tedy asi o 3000 lidí. Zastavil se už například nábor nepřímého personálu, a to zejména mimo výrobní oblasti. Uvedl to ve čtvrtek týdeník Škodovácký odborář. Odbory se snižováním počtu zaměstnanců nesouhlasí a chtějí snížit pětiprocentní krácení personálu na minimum. Vyjádření firmy zjišťujeme. Škoda Auto zaměstnává téměř 39 000 lidí, z toho v Česku asi 34 000. Jedná se o kmenové zaměstnance, kromě nich v automobilce pracují i agenturní pracovníci.

"Odborová organizace tento postup kritizuje, je totiž nutné nejen podat informaci, ale celý projekt projednat. Odbory KOVO rovněž nesouhlasí s číslem rácia. Udělají proto vše, aby snížily toto neodpovědně stanovené plošné rácio pět procent na minimum," uvedl týdeník.

Vedení firmy by podle odborů snížením počtu pracovníků ohrozilo projekty Škody. "Je naprosto jasné, že pokud by se v ráciu pokračovalo, vytvoříme projekt solidarity, kdy přímí pracovníci odmítnou různé modely pracovní doby, jako je 17(směnný) a 18směnný systém či další formy flexibilní práce, včetně hromadných přesčasů," sdělily odbory.

Zdroj: ČTK
Další zprávy