Posedlost gruntováním o Vánocích? Jen řeči, ukázaly statistiky, řeší se hlavně jídlo

Iva Špačková Iva Špačková
30. 1. 2019 6:05
Hračky, kosmetika, sladkosti. To jsou jedny z tradičních kategorií, jejichž prodeje před Vánocemi rostou. Jak to je ale s klasickým zbožím, jako jsou prachovky či odstraňovače skvrn, kterých se na ubrusech v období svátků objevuje hodně? Studie společnosti Nielsen ukazuje, že úklid jde v období Vánoc navzdory řečem o gruntování trochu stranou, hlavní je pohoda u stolu plného dobrot.
Foto: Nielsen

Úklid šel stranou

Zboží, které naopak o Vánocích zůstávalo v regálech déle, než je pro něj obvyklé během roku, byly například odstraňovače skvrn, prachovky, vlhčené ubrousky, ale také cider, müsli tyčinky či tatarská omáčka.

Že se "tatarky" v době výroby bramborových salátů prodá ve prospěch majonézy méně, je pochopitelné. Pochopit jde i to, že šumivým vínem oslavují lidé svátky častěji než zkvašeným jablečným moštem. Logické je i to, že když je na stole sušené ovoce, tak o obilné tyčinky s kousky ovoce takový zájem nebude.

Že se ale prodá méně prachovek, vlhčených ubrousků a odstraňovačů skvrn, které pomáhají udržovat v domě pořádek, jde však už pochopit méně. Při debatách o tom, jak třeba o Vánocích vygruntovat celý byt, by se zdálo, že prodej těchto výrobků musí raketově růst.

Celý rozpor by šlo vysvětlit snad jen tím, že Češi sice o úklidu hodně mluví, ale svá slova v činy neproměňují a dávají přednost raději pohodě a dobrému zažívání.

 

Právě se děje

Další zprávy