Z nákupu je zážitek, zlepšují se pokladny i parkoviště. Projděte si, jaké novinky zkoušejí řetězce

Iva Špačková Iva Špačková
31. 10. 2017 6:32
Prodejci se snaží vyhovět novým trendům a udělat z nakupování zážitek. Jak se jednotlivé řetězce snaží udržet přízeň zákazníků a přitáhnout nové?
Vyberte množství.
Vyberte množství. | Foto: Jakub Plíhal

Tesco

  • Tesco rozšiřuje možnost nakupování pomocí skeneru či mobilní aplikace. Systém Scan&Shop a Scan&Shop mobile je podobný tomu, který jako první zavedl na českém trhu Globus. Zákazník si snímá čárové kódy jednotlivých produktů už v okamžiku, kdy je vkládá do košíku. Celou dobu nákupu má přehled o výši útraty a při placení už nemusí zboží znovu vykládat a nakládat do vozíku. Služba je nyní dostupná na devíti prodejnách Tesco a bude se rozšiřovat do dalších. 
  • Tesco také rozšířilo počty samoobslužných pokladen, takže se u nich už netvoří tak velké fronty jako v minulosti.
  • Přestavbou procházejí některé prodejny. Ty velké, jako je například Eden Vršovice či Smíchov, se zmenšují - podle řetězce proto, aby se v nich lidé při nákupu lépe orientovali.
  • Proměňuje se také nabízený sortiment - například v odděleních kávy a čaje, mléčných výrobků či alkoholických nápojů. Úsek ovoce a zeleniny se rozšířil o kategorie Perfectly Imperfect, tedy o kousky, které jsou příliš velké, příliš malé, pokroucené či jinak "ošklivé". Lidé, kterým tyto estetické nedostatky nevadí, si je mohou koupit za nižší cenu než standardní produkty. Nové výrobky se dostávají také do regálů s pečivem nebo krmením pro domácí mazlíčky.
 

Právě se děje

Další zprávy