Praha - Vlastní systém nákupu na splátky začíná nabízet největší tuzemský e-shop, zpočátku jen pro členy programu Alza Premium. Při využití služby nazvané Třetinka si lidé mohou nakoupit zboží za třetinu jeho ceny a zbytek doplatí do tří měsíců.
Podle finančního ředitele Alzy Jiřího Ponrta firmě na trhu chyběla možnost vyššího platebního komfortu, který by nebyl zatížený úvěrem či navýšením.
Pokud zákazník do tří měsíců nezaplatí zbytek dané částky, bude muset zboží vrátit na základě individuální dohody o narovnání. To má probíhat tak, že si Alza vezme z již zaplacené třetiny poplatek za pronájem a zbytek peněz zákazníkovi vrátí.
"Pokud dojde ke ztrátě či úplnému rozbití daného zboží, tak zákazník doplatí zbytek ceny," říká Jan Sadílek, šéf on-line marketingu Alzy.
Alza novou službu rozjíždí před Vánocemi i před nákupním svátkem Black Friday, které patří k nejvytíženějším obdobím roku. E-shopům toto období přináší až třetinu celoročních příjmů.
Podle Jana Vetyšky, šéfa Asociace pro elektronickou komerci, která sdružuje on-line prodejce, jde mezi českými internetovými obchody o neobvyklou službu.
Při běžném nákupu na splátky Alza využívá služeb bývalého Cetelem, nyní Hello bank. Na dotaz, zda by v budoucnu Třetinka mohla tento způsob nahradit, Sadílek říká, že se jedná o odlišné služby, které mají své zákazníky.
Členové programu Alza Premium si měsíčně platí například za dopravu zdarma, prodlouženou záruku nebo přednostní výdej zboží. Službu Třetinka Alza následně nabídne také VIP klientům a do konce roku by ji mohla využívat většina zákazníků.