Frankfurt/Hamburk - Dva potravinoví giganti cítí šanci na tučný výdělek. Radost z toho mohou mít milovníci zmrzlin a čokolády. Ze spojení italské společnosti Ferrero a nadnárodního koncernu Unilever vzejdou zmrzliny Kinder.
Potravinoví obři se dohodli na spolupráci a slibují novinku na příští léto. Ferrero poskytlo Unileveru licenci na výrobu a prodej zmrzliny, Italům má ale zůstat dohled nad kvalitou Kinder zmrzliny.
Unilever má s výrobou zmrzlin dlouholeté zkušenosti, patří mu výrobce zmrzliny Algida, která vyrábí například nanuky Magnum. V Česku Unilever vyrábí i dobře známého Míšu. Firma je světovou jedničkou na trhu zmrzlin se zhruba pětinovým podílem na prodejích.
Nová Kinder zmrzlina se má začít prodávat zatím jen ve Francii, Německu, Rakousku a Švýcarsku. Jak konkrétně bude vypadat, tedy zda půjde o nanuky, nebo vaničky se zmrzlinou, zatím firmy neodhalily.
Sebevědomí oběma značkám nechybí. "Spolupráce kombinuje jedinečnost a kreativitu Ferrera s expertními znalostmi výroby zmrzlin, které má Unilever," uvedly ve společném prohlášení.
Ferrero vyrábí například také oblíbený oříškový krém Nutella. Bude další na řadě?