Penny Market přeměňuje své prodejny proto, aby se kupujícím zalíbil a více v něm utráceli. Koncept nových obchodů tak vzešel z jejich požadavků, které firma zjišťovala ve všech svých 380 prodejnách v Česku.
"Ptali jsme se našich zákazníků, v jakém prostředí by se cítili dobře, a ukázalo se, že lidé touží po přátelštějším a útulnějším prostředí, evokujícím prostředí tržiště místo prostředí nekonečných neosobních regálů," popisuje zrod nové podoby jednatel Penny Marketu Martin Peffek.
První pilotní prodejna v podobném duchu vznikla už v roce 2016 v Praze 9 v Kolbenově ulici. Od té doby se snaží Penny Market upravit do nové podoby všechny své zbývající obchody (zatím přestavil zhruba třetinu prodejen). Plzeň je však prvním městem v Česku, které má od ledna letošního roku do nového stylu přetvořeny už všechny diskonty Penny.
Každé nové prodejně vévodí rustikální prvky a zboží je rozloženo do přehledných ostrůvků, kolem kterých je více místa na vybírání zboží než v dřívějších úzkých uličkách. Sortiment se také více zaměřuje na regionální produkty a nabízí větší výběr bezlepkového zboží. Ekologicky smýšlejícím zákazníkům diskont nabízí ekologické sáčky, do nichž si mohou kupující ukládat ovoce opakovaně.
"Kladli jsme při návrhu důraz na snadnější orientaci zákazníka a jednoduché nakupování. Bylo pro nás zásadní, aby se neztrácel v množství zboží vyrovnaném v regálech, ale měl vždy daný sortiment přehledně na očích a mohl si vybrat to, co má rád," vyzdvihuje jednu z výhod nového konceptu Zlata Ulrichová, vedoucí strategického marketingu společnosti Penny Market.
Přestavba každé prodejny trvá pět dnů, během nichž je zcela vyměněno nejen veškeré zařízení prodejny, ale upraveno také zázemí pro zaměstnance, instalováno nové LED osvětlení a upraveno je i kompletní značení prodejny. Náklady na přestavbu se podle rozlohy prodejny pohybují v průměru okolo tří milionů korun (přestavba v Plzni stála 20 milionů).
Celkově Penny Market do rekonstrukce celé sítě plánuje investovat zhruba miliardu korun. Dokončit ji chce v roce 2020, kdy chce mít 400 prodejen, tedy o dvacet více než dnes.
Do přestavby prodejen investují stamilionové částky i ostatní řetězce. Koncept tržiště využívá například Albert či Tesco.
Penny Market, který patří do nadnárodní obchodní skupiny REWE Group a v Česku je 22 let, počítá s tím, že nové prodejny mu napomohou k vyššímu obratu v Česku. V roce 2017 zvýšil tržby o šest procent na 33,9 miliardy korun a zisk mu stoupl o 11 procent na 542 milionů korun. Loňské tržby budou podle šéfa společnosti Jense Kriegera dosahovat kolem 33 miliard korun, uvedla ČTK.
Z hlediska výše tržeb je největším tuzemským obchodním řetězcem Kaufland. Mezi další patří Tesco, Lidl, Globus či Makro.