Penny Market mění tvář. Z prodejen se stane tržiště, značka Česká kvalita končí

Petr Kučera Petr Kučera
7. 9. 2016 7:44
Diskontní řetězec otevřel první dvě zmodernizované prodejny v Česku, během dvou let plánuje proměnit všechny obchody. Oproti konkurenčnímu Lidlu ale zřejmě půjde jen o změny uvnitř stávajících prostor. Penny také přestává používat vlastní označení Česká kvalita, které se nelíbilo potravinářské inspekci, a nahradí jej značkou splňující přísnější podmínky podle nového zákona.
Nový Penny Market v Praze 9 láká i na skákacího panáka pro děti.
Nový Penny Market v Praze 9 láká i na skákacího panáka pro děti. | Foto: Penny Market

Praha – Postupnou přeměnu svých prodejen zahájil diskontní řetězec Penny Market. Nová podoba měla premiéru před týdnem v pražské Kolbenově ulici, dnes následuje obchod v Mělníku. Řetězec také v Česku změní logo – nové už používá na německém trhu.

Během dvou let chce Penny Market zrekonstruovat všech svých 360 tuzemských prodejen, uvedl letos v únoru generální ředitel řetězce Espen B. Larsen. Do modernizace firma investuje 100 milionů eur (2,7 miliardy korun).

Nové logo Penny Marketu
Nové logo Penny Marketu | Foto: Penny Markt

„Nová prodejna je rozdělená do několika světů či tržištních stánků, například stánek s ovocem a zeleninou, svět pečiva nebo svět piva, které dohromady tvoří jedno velké tržiště,“ říká Zlata Ulrichová, vedoucí marketingu Penny Marketu.

Už v polovině srpna začal jako první z velkých tuzemských prodejců nabízet i ovoce a zeleninu nestandardních tvarů od českých zemědělců. Slibuje, že cena bude minimálně o desetinu nižší ve srovnání s „esteticky odpovídajícími“ produkty.

Interiéru zmodernizovaných prodejen dominují dřevěné prvky a detaily, což má podle firmy přispívat k navození příjemné a útulné atmosféry.

Řetězec zmiňuje také „praktické a logické uspořádání zboží, které učiní nakupování mnohem jednodušším“. Konkrétně jde o zkratky mezi jednotlivými sekcemi nebo umístění sortimentu ve slepých uličkách, které má lidem umožnit snadnou a rychlou orientaci v nabídce jedním pohledem. Firma vycházela z průzkumu mezi zákazníky.

Nový Penny Market
Nový Penny Market | Foto: Penny Market

Povznést kulturu nakupování

Penny Market hlásí, že „přepisuje historii českého retailu“. Oproti konkurenčnímu diskontnímu řetězci Lidl, který letos zbourá desítku starých prodejen a nahradí je zcela novými, ale Penny provádí jen úpravy uvnitř stávajících prostor.

Lidl se chce zbavit dřívější nálepky „obchodu pro chudé“ a lákat na kvalitnější zboží v luxusnějším prostředí než dosud. Snaží se Penny Market následovat konkurenta? „Naším cílem není otevírat luxusnější prodejny, ale provozovat takové, ve kterých se zákazníci i zaměstnanci cítí dobře,“ odpovídá Ulrichová.

Hlavním cílem nového konceptu prodejen je podle ní přiblížení se k místním zákazníkům a příjemnější, přátelská atmosféra. „Chceme povznést kulturu nakupování na příjemnou činnost v přátelském prostředí s lidmi, které znáte ze svého nejbližšího okolí, a prodavači, na které se budete těšit,“ říká vedoucí marketingu.

Co si konkrétně představit pod osobnějším přístupem k zákazníkům? „Rádi bychom jim byli ještě blíže, proto jsou v prodejně prvky, které pomáhají budovat sousedskou komunitu, například prostory pro inzerci či vyvěšení plakátů ohledně místních aktivit a podobně. O této snaze napovídá i samotný název prodejny „Penny Lehovec“, který si lidé v Praze 9 sami vybrali,“ odpovídá Ulrichová.

Součástí nových prodejen jsou i plochy určené dětem, které si mohou skočit panáka nebo se zabavit jednoduchými úkoly, zatímco rodiče nakupují.

Značka Česká kvalita končí

Penny Market chce klást důraz na české výrobky a produkty regionálních dodavatelů. „Celkem sedm z deseti potravin je českých,“ upřesňuje Ulrichová.

Slepá ulička.
Slepá ulička. | Foto: Penny Market

Od 8. září přestane řetězec používat vlastní označení Česká kvalita, kvůli němuž se opakovaně dostával do sporu se Státní zemědělskou a potravinářskou inspekcí. Tímto sloganem a českou vlajkou totiž označoval i některé zahraniční výrobky. Například za rok 2012 kvůli tomu dostal pokutu 600 tisíc korun za klamání spotřebitelů. Penny Market argumentoval, že potraviny – byť z ciziny – jsou vyrobené podle tradičních českých receptur.

Pravidla pro dobrovolné používání podobných označení zpřísní od ledna 2017 novela zákona prosazená ministerstvem zemědělství. Penny Market oznámil, že v souvislosti s tím začne výrobky, které splňují kritéria pro označení Česká potravina podle zákona, označovat logem s českou vlajkou.

Mléko, víno a nezpracované potraviny, jako je maso, ovoce či zelenina, bude možné označit jako "české" jen tehdy, když jsou nejen vyrobeny v České republice, ale současně stoprocentně pocházejí z českých surovin. U zpracovaných potravin tvořených více složkami postačí, když z tuzemska pochází 75 procent použitých složek – má jít hlavně o případy, kdy se některé suroviny v Česku ani nevyskytují.

Penny Market působí na českém trhu od roku 1997 a zaměstnává přes 5500 lidí. V současné době provozuje 360 prodejen, na otázku ohledně dalšího rozšiřování zástupci firmy neodpověděli. Je dceřinou společností německého řetězce REWE, který v Česku provozuje také supermarkety Billa. Šéf Penny Marketu Espen B. Larsen letos v únoru řekl, že spuštění e-shopu zatím společnost neplánuje.

Hospodářský výsledek za rok 2015 Penny Market ještě nezveřejnil. V roce 2014 zvýšil v Česku meziroční zisk o 77 procent na 523 milionů korun, tržby stouply o tři procenta na 31,3 miliardy korun.

Přidejte si nás na Facebook a dozvíte se včas další aktuality a rady! Osobní finance Aktuálně.cz.

 

Právě se děje

před 6 minutami

Anderson, Ozon, McQueen. Festival v Cannes zveřejnil výběr filmů pro letošní ročník

Nové filmy amerického režiséra Wese Andersona, francouzského Françoise Ozona či britského Steva McQueena jsou součástí oficiálního výběru 56 snímků pro letošní ročník mezinárodního filmového festivalu v Cannes. Filmový svátek se letos v květnu nekonal kvůli koronavirové pandemii, pro snímky je ale zařazení na jeho program prestižním oceněním, uvedla agentura AFP. Žádný český film se do výběru neprobojoval.

Na seznamu oficiálního výběru se nachází Andersonův film The French Dispatch (Francouzská spojka), Ozonův Eté 85 (Léto 85), britský filmař Steve McQueen má ve výběru snímky hned dva - Lovers Rock (Skála milenců) a Mangrove (Mangrovník).

Žádný český film v letošním oficiálním výběru festivalu nefiguruje. Ze zemí střední a východní Evropy zde mají své zástupce pouze Litva (film Soumrak režiséra Šarunase Bartase) a Bulharsko (snímek Únor od režiséra Kamena Kaleva).

Zdroj: ČTK
před 1 hodinou

Policista, který zabil George Floyda, bude obviněn z vraždy druhého stupně

Generální prokurátor Minnesoty Keith Ellison zvýší obvinění bělošského policisty Dereka Chauvina z vraždy neozbrojeného černocha George Floyda z třetího na druhý stupeň, za což mu hrozí delší vězení. Vznesena budou obvinění také proti třem dalším policistům, kteří byli na místě a kteří po incidentu dostali výpověď. Informoval o tom dnes americký list Star Tribune.

Šestačtyřicetiletý Floyd zemřel poté, co mu Chauvin skoro devět minut 25. května při zatýkání klečel na krku. Nahrávka incidentu obletěla celý svět a v USA spustila vlnu protestů proti rasově motivované policejní brutalitě, které v místech provázelo rabování a vandalismus.

Čtyřiačtyřicetiletý Chauvin dostal minulý týden výpověď a byl obviněn z vraždy třetího stupně a zabití druhého stupně. Nyní ho prokurátor podle tisku chce obvinit z vraždy druhého stupně, za kterou by mohl dostat až 40 let za mřížemi, což je o 15 víc než maximální trest za vraždu třetího stupně.

Zdroj: ČTK
Další zprávy