Košíky s čísly, ochranka i aplikace. Podívejte se, jak obchody zvládají počítání lidí

Pavla Adamcová Kuni Nguyenová Pavla Adamcová, Kuni Nguyenová
Aktualizováno 18. 11. 2020 15:27
V pandemii začala platit nová omezení při nákupu. Od středy musí mít každý zákazník pro sebe 15 metrů čtverečních. Prodejci musí nově řídit fronty uvnitř i před obchody a hlídat dodržování dvoumetrových rozestupů mezi lidmi. Pro obchody jde o novou situaci, kterou se snaží řešit ochrankou, omezením počtu košíků a vozíků či počítáním lidí přes aplikaci. Podívejte se, jak to zvládají.
Foto: Jakub Plíhal

Analýza návštěvnosti

Řetězec Lidl provedl na počet zákazníků během celé otevírací doby v každé prodejně analýzu, a to i několik měsíců zpětně.

"V prodejnách, které z analýz zákaznické frekvence a velikosti prodejní plochy vycházejí jako rizikové, byl již dnes počet zákazníků u vstupu regulován zaměstnanci, a to ve formě omezeného počtu nákupních vozíků, bez kterého nebyl zákazník vpuštěn do prodejny. Dalším výsledkem naší analýzy je, že ve velké části našich prodejen i přes aktuální nařízení vlády nepřekračujeme stanovené limity," podotýká pro Aktuálně.cz mluvčí Tomáš Myler s tím, že i tak bude od čtvrtka omezen počet nákupních vozíků na všech prodejnách.

"O nově přijatých opatřeních zákazníky informujeme prostřednictvím viditelných označení umístěných před vstupem do prodejny," připomíná Myler.

 

Právě se děje

Další zprávy