Pavla Adamcová,
Kuni Nguyenová
Aktualizováno 18. 11. 2020 15:27
V pandemii začala platit nová omezení při nákupu. Od středy musí mít každý zákazník pro sebe 15 metrů čtverečních. Prodejci musí nově řídit fronty uvnitř i před obchody a hlídat dodržování dvoumetrových rozestupů mezi lidmi. Pro obchody jde o novou situaci, kterou se snaží řešit ochrankou, omezením počtu košíků a vozíků či počítáním lidí přes aplikaci. Podívejte se, jak to zvládají.
Nejasnosti kolem dětí
Právě nejasnostmi kolem malých dětí, kočárků či doprovodu hendikepovaných osob se prodejci od rána zabývají. "Od rána evidujeme dílčí problémy spojené s novým opatřením, například s lidmi, kteří si ráno šli nakoupit svačinu a vozík si nechtěli vzít. Větší problém ale evidujeme s lidmi, kteří jdou na nákup s nezletilými dětmi nebo dítětem v kočárku. Nařízení nespecifikuje, že tyto osoby mají výjimku z opatření. Stejně tak hendikepovaní s doprovodem. Větší počet zákazníků očekáváme v průběhu odpoledne, tedy i fronty na vyčleněné vozíky a košíky," upozorňuje mluvčí Billy Dana Bratánková.
Na realizaci opatření podle ní řetězec neměl ani 48 hodin. "Tudíž bylo nutné přijmout takové, které lze zrealizovat rychle a bude účinné," připomíná Bratánková. Řetězec tedy rovněž omezil počet nákupních vozíků a košíků a dodržování opatření sleduje ve spolupráci s ochrankou. "V případě potíží budeme žádat Policii ČR o součinnost při dohlížení na dodržování opatření, sami žádnou pravomoc nemáme," dodává.
"V průměru budeme moci vpustit do prodejny v jednu chvíli zhruba 60 zákazníků," vypočítává mluvčí.