Nakupte si v klidu bez hudby. Globus prodlouží tichou hodinku až do Vánoc

Ekonomika Ekonomika
11. 12. 2017 15:10
Zkušební provoz v minulém týdnu, kdy všech patnáct hypermarketů nehrálo od 18. do 19. hodiny žádnou hudbu, zaujal zákazníky i zaměstnance.
Hluku se nebojte (ilustrační foto).
Hluku se nebojte (ilustrační foto). | Foto: Jakub Plíhal

Praha - Obchodní řetězec Globus prodlouží každodenní "hodinu ticha" až do Vánoc. Zkušební provoz v minulém týdnu, kdy všech patnáct hypermarketů v Česku nehrálo od 18. do 19. hodiny žádnou hudbu, zaujal zákazníky i zaměstnance. Uvedla to mluvčí Pavla Hobíková.

Anketa mezi stovkou zákazníků minulý týden ukázala, že lidé proti nakupování v tichu nic nemají, nebo jej dokonce velmi vítají. "Zaznamenali jsme naprostou většinu pozitivních reakcí. Dokonce byli i tací, kteří přišli právě kvůli tomu, že v danou dobu muziku nehrajeme, a za tu hodinu hodlali udělat velký vánoční nákup," upřesňuje Hobíková.

Anketa nicméně ukázala i to, že Globus ve svých hypermarketech hraje hudbu velmi decentně - třetina zákazníků ji totiž (mimo hodinu ticha) nevnímá. 

Odkazuje i na pravidelný průzkum společnosti GfK zabývající se mimo jiné tím, z jakých důvodů lidé volí k nákupu z blízkých hypermarketů ve svém regionu jen některý. "Na pomyslném žebříčku figuruje nepříjemné prostředí, ve kterém je zahrnutý i faktor hluku. Tato položka předstihla například preference nákupu kvalitního či nekvalitního zboží," uvádí Hobíková.

Zákazníci ani v jediném případě nevyjádřili s hodinou ticha nespokojenost. "Zaznamenali jsme však jeden velmi pobouřený příspěvek na našich facebookových stránkách, který náš záměr - nehrát jednu hodinu denně hudbu - odsoudil. Pán se domníval, že tím brojíme proti vánočním tradicím, což je naprostý nesmysl. Tradice velmi ctíme, jen chceme vyjít vstříc zákazníkům, kteří při nákupech nechtějí poslouchat hudbu," říká mluvčí.

Podle průzkumu společnosti Soundtrack Your Brand zveřejněného na konci listopadu nevadí vánoční hudba při nákupu 56 procentům zákazníků a zaměstnanců britských a amerických obchodů, 17 procentům vadí. Jako "otravné" hodnotili hlavně neustálé opakování stejných skladeb.

 

Právě se děje

Další zprávy