Vystoupit z davu, cítit se jedinečně. Bizarní módě s logem Lidlu se překvapivě daří

Pavla Adamcová Pavla Adamcová
14. 7. 2020 17:11
Boty, ponožky, trička, pantofle. Lidl nabídl v červnu českým zákazníkům vlastní módní kolekci s výrazným korporátním logem a nestačil se divit. Některé kousky se vmžiku vyprodaly, největší poptávka byla podle řetězce po pantoflích a tričkách. Kolekci nabídl Lidl i v cizině, kde byla reakce zákazníků podobná. Některé vyprodané kousky se třeba na německé verzi portálu eBay prodávají za desítky eur.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Lidl

"Tenisky Lidl velikost 45 nové a v originálním balení," hlásí například inzerát na německé verzi nákupního portálu eBay. Cena činí 80 eur, tedy v přepočtu 2130 korun. Oficiální cena těchto již vyprodaných tenisek na české verzi e-shopu Lidl přitom dosahovala 399 korun.

"Módní kolekce s logem Lidl sklidila v zahraničí kladné reakce, například na Amsterdam Fashion Week," říká pro Aktuálně.cz tisková mluvčí českého Lidlu Zuzana Holá. Na českém e-shopu ji pak řetězec nabídl koncem minulého měsíce. "Zájem zákazníků však překonal naše očekávání a některé produkty se velmi rychle vyprodaly," připouští Holá.

Řetězec kvůli zvýšenému zájmu přistoupil k dodatečným dodávkám. "Podobnou nabídku určitě plánujeme opakovat i v budoucnu a zároveň ji chceme i o něco rozšířit," dodává Holá.

Snaha se odlišit, míní ekonomové

"Speciální sběratelské edice jsou běžné u celé řady výrobků od náramkových hodinek po automobily. Lidé mají limitované edice velice rádi, protože díky nim mohou vystoupit z davu a cítit se jedinečně," vysvětluje ekonom společnosti BH Securities Štěpán Křeček.

Existuje podle něj více teorií, proč lidé rádi sbírají originální či limitované věci. "Ekonomové zastávají názor, že skrze shromažďování originálních věcí lidé signalizují schopnost akumulovat bohatství. Díky tomu mohou například snadněji najít partnera. Není to však jediný názor na fenomén sběratelství. Například někteří psychologové tvrdí, že sběratelství vychází z emočního sentimentu. Proto často dochází k tomu, že lidé v dospělosti navazují na své dětské sbírky. Ty se však mohou transformovat například se sbírání autíček do sbírání veteránů," dodává Křeček.

Na sběratelství raritních předmětů lze podle ekonomů dobře vydělat, je však nutné správně odhadnout, jak se bude vyvíjet cena sbíraných předmětů. 

"V tomto případě byla vysoká poptávka podpořena reklamou. Je možné, že mánie kolem oblečení Lidl brzy poleví, jakmile budou na trhu další podobné produkty," domnívá se ekonom.

Lidl vstoupil na český trh v roce 2003, nyní zde provozuje přes 250 prodejen. Privátní značky tvoří přes 80 procent sortimentu. Kromě oblečení a potravin nabízí potřeby pro domácnost a kutily. Po výsledcích za minulé hospodářské období je Lidl podle tržeb největším potravinářským řetězcem v Česku. Přeskočil Kaufland, který byl na prvním místě, ale za stejné období utržil 56,2 miliardy korun. Lidl i Kaufland patří do německé maloobchodní skupiny Schwarz. 

 

Právě se děje

Další zprávy