"Společnost Sodexo je největším poskytovatelem benefitů v České republice. Tímto partnerstvím chceme umožnit platit této skupině zákazníků i v našich prodejnách," uvádí Iveta Barabášová, mluvčí společnosti Lidl, která je největším potravinovým řetězcem v Česku.
"Navázáním spolupráce a připojením prodejen Lidl do naší sítě poskytujeme 700 000 držitelům stravenek a stravenkových karet další možnost, kde si pořídit potraviny na přípravu kvalitního oběda," dodává mluvčí společnosti Sodexo Benefity Tereza Knířová.
Právě vydavatelé stravenek se přitom v poslední době zařadili mezi stěžejní kritiky takzvaného stravenkového paušálu. Ten by v případě schválení dal zaměstnavateli na výběr, zda poskytne zaměstnanci na stravování stravenky nebo nezdaněné peníze.
Ekonomové přitom připomínají, že hlasitá kritika paušálu ze strany vydavatelů stravenek je logická - zavedení paušálu jim totiž může vzít jejich monopol na daňově zvýhodněné stravování.
Stravenkoví giganti se ale podle svých slov nejvíce obávají toho, že lidé s hotovostí přestanou chodit na teplé jídlo do restaurací a jídelen a budou se "odbývat" například právě v supermarketech.
Podle generálního ředitele Sodexo Pass Daniela Čapka navíc stravenkový paušál žádným způsobem nezaručuje využití nezdaněných peněz na jídlo. "Dle průzkumů by jen 6 % lidí peníze navíc k výplatě utratilo za stravování v restauraci a nic jim nezabrání nakoupit si za ně alkohol nebo tabákové výrobky," uvedl již před časem. "Lidé rozhodně nepřestanou jíst, ale budou volit levnější alternativy, zejména ve chvíli, kdy nebudou mít k dispozici cenově dostupný oběd v zaměstnanecké jídelně," dodal.
Společnost Lidl doposud přijímá pouze stravenky Naše stravenka, kterou jejich majitelé mohou kromě prodejen Lidl a Kaufland, jenž patří do stejné německé maloobchodní skupiny Schwarz, využívat také na na více než 9 500 místech v rámci akceptační sítě. V současnosti Naši stravenku využívá více než 8000 zákazníků, a to jak v papírové podobě, tak v podobě stravenkové karty.