KFC, McDonald's a Burger Kingu přibude konkurent. Do Česka míří další řetězec z USA

Ekonomika Ekonomika
2. 12. 2022 12:25
K velké fastfoodové trojce v Česku se má příští rok přidat řetězec rychlého občerstvení Popeyes. Ten v současnosti funguje ve 30 zemích světa, hlavně pak v USA, kde vznikl. Informovaly o tom Hospodářské noviny (HN). Franšízant Rex Concepts, který v tuzemsku otevře několik restaurací pod značkou Popeyes, plánuje v regionu střední a východní Evropy dále rozšířit i již zavedenou značku Burger King.
Fastfoodový řetězec Popeyes.
Fastfoodový řetězec Popeyes. | Foto: Popeyes/Facebook

Řetězec restaurací Popeyes byl založen v roce 1972 v New Orleans. Zaměřuje se na fastfood v neworleanském stylu s pikantním kuřecím masem, kuřecími stehýnky, smaženými krevetami a dalšími regionálními produkty.

Franšízant Rex Concepts CEE pak spadá pod investiční holding McWin, který se specializuje na franšízový provoz restaurací rychlého občerstvení. Jak připomněly HN, za McWin stojí manažer Henry McGovern, který založil a vedl společnost AmRest. Ta do střední Evropy přivedla právě značky jako Burger King, KFC, Pizza Hut či Starbucks.

"Jsme nadšeni, že tímto krokem můžeme posílit naši pozici lídra v Evropě, kde vidíme velké množství růstových příležitostí," prohlásil McGovern. Jak napsal kanadský deník Globe and Mail, McWin už v létě koupil společnost BK SEE, která v Polsku provozuje pobočky Burger King a plánuje otevírat desítky dalších.

Loni značka Popeyes oznámila, že se rozšíří i do Rumunska. Spolu se společností Sterling Cruise se v zemi zavázala otevřít na 90 restaurací během příštích deseti let.

Expanzi řetězce ve střední a východní Evropě uvítala také společnost Restaurant Brands International (RBI), které Burger King i Popeyes patří. "Těší nás, že jsme dosáhli průlomové dohody s McWin, a věříme, že jejich zkušenost s rozvojem byznysu se promítne do úspěšného rozvoje našich ikonických značek ve východní Evropě," řekl prezident RBI David Shear.

Restaurace McDonald's loni v Česku utržily 6,9 miliardy korun, meziročně o 19 procent více, mezi jejich nejprodávanější produkty tradičně patří hovězí burgery. Nejširší sítí rychlého občerstvení v tuzemsku je KFC se 114 restauracemi. V Česku dále fungují i již zmíněný Burger King a Pizza Hut, dále americká síť Subway nebo český řetězec Bageterie Boulevard.

 

Právě se děje

Další zprávy