reklama
 
 

Jak Češi nakupují a co jim v obchodě nejvíc vadí? Odpovídal šéf řetězce Tesco

Aktualizováno 4. 11. 2016 12:05
Online rozhovor: Čeští spotřebitelé jsou čím dál náročnější. Co je pro ně při výběru zboží nejdůležitější a na co si nejvíc stěžují? Na otázky čtenářů odpovídal Martin Beháň, šéf českých prodejen řetězce Tesco.

Online rozhovor - Za dvacet let od vstupu prvního hypermarketu do Česka se tuzemští spotřebitelé stali náročnými zákazníky. Už jim nestačí levné zboží, ale chtějí prvotřídní kvalitu a také komfortní nakupování.

Co je pro ně při výběru nejdůležitější? Cena, čerstvost, kvalita zboží, rozmanitost sortimentu, země původu, jméno výrobce, množství éček, konkrétní značka, či podíl základní suroviny ve výrobku? 

Jaký prohřešek jsou u personálu a řetězců obecně ještě ochotni tolerovat a jaký ne? Co lidé říkají novým nákupním technologiím? Zajímají je takzvané privátní značky, nebo jim nevěří?

Na tyto a další dotazy čtenářů odpovídal Martin Beháň, šéf českých prodejen řetězce Tesco.

Jak kvalitní potraviny nakupují Češi? Odpovídal expert

Martin Beháň odpovídal čtenářům Aktuálně.cz

? Marcela - 4. 11. 2016 9:56 Plánujete rozšířit službu Scan and Shop i na další obchody v Česku?

Martin Beháň Martin Beháň: Dobrý den, děkuji za váš dotaz. Ano, službu Scan&Shop plánuje rozšířit do konce roku i na další dva obchody, vedle Letňan to bude ještě v Brně a Plzni. V příštím roce bude pokračovat v dalším rozšiřování.

? Jiří Brady - 4. 11. 2016 9:58 Dobrý den,

jak se Vám osvědčily samoobslužné pokladny? Máte už nějaká data o tom, zda se díky nim zrychlilo odbavování zákazníků, zda Tesco díky nim snížilo náklady, nebo naopak kvůli nim vzrostly krádeže, protože lidé se naučili u samoobslužných pokladen šidit...

Martin Beháň Martin Beháň: Dobrý den, děkuji za váš dotaz. Samoobslužné pokladny se těší velké oblibě, využívá je více než 30% našich zákazníků, výrazně zkracují dobu na pokladně. Nezaznamenali jsme zvýšený nárůst krádeží.

? Jiřina - 4. 11. 2016 10:00 Jak se daří vaší službě Tesco potraviny on-line? Mají Češi vůbec o tento způsob nákupu potravin přes internet zájem?

Martin Beháň Martin Beháň: Dobrý den, děkuji za váš dotaz. Služba Tesco potraviny online se těší velké oblibě a roste v řádech desítek procent ročně. V současnosti je dostupná 4 milionům zákazníků v sedmi krajích ČR.

? Pan Jan - 4. 11. 2016 10:00 Liší se ceny v Tesku podle toho, jestli jde o Prahu (nebo jiný region s vysokými příjmy) a naopak třeba Bruntál? (nejnižší kupní síla) Nebo stejnou položku koupím za stejnou cenu v kterémkoliv z vašich hypermarketů? A jak je to s platy personálu? Bere stejně pokladní v Praze jako v Bruntále?

Martin Beháň Martin Beháň: Dobrý den, děkuji za váš dotaz. Ceny jsou stejné ve všech regionech a platí to i pro naši online službu. Naší platovou strategii nezveřejňujeme, ale platy odráží konkurenční situaci v jednotlivých regionech.

? Mirek - 4. 11. 2016 10:03 Jaké máte konkrétní zkušenosti s tvrzením, že Češi už nechtějí jenom nízkou cenu, ale také kvalitu? Skutečně tam vidíte významný trend?

Martin Beháň Martin Beháň: Dobrý den, děkuji za váš dotaz. Pozitivní vývoj české ekonomiky ovlivňuje tento trend také u nás. Nejvíce to vidíme na řadě zdravé výživy, která nám roste a je zaměřená na kvalitu.

? Petra z Prahy - 4. 11. 2016 10:08 Velmi jsme si oblíbili vaší řadu Tesco finest, plánujte tento sortiment i nadále rozšiřovat?

Martin Beháň Martin Beháň: Dobrý den, děkuji za váš dotaz. Řada finest se v našich obchodech setkává s velkou oblibou, v současnosti se jedná o více než 300 produktů a neustále pracujeme na jejich rozšiřování a už v předvánoční době se můžete těšit na další novinky.

? Václav - 4. 11. 2016 10:14 Dobrý den proč nemáte v obchodě české maso jako vepřové a kuřecí?Viděl jsem tam jen polské a německé,děkuji

Martin Beháň Martin Beháň: Dobrý den, děkuji za váš dotaz. V našich obchodech nabízíme maso z různých zemí původu, Polsko, Německo ale i Česko. V případě dostatečné nabídky na trhu nabízíme na české maso promoční ceny.

? Mirka - 4. 11. 2016 10:19 Čím byste mne jako zákaznici přesvědčil, abych chodila nakupovat právě do vašeho řetězce?

Martin Beháň Martin Beháň: Dobrý den, děkuji za váš dotaz. Širokým sortimentem za dobré ceny, nabízíme čerstvé, trvanlivé potraviny, spotřební zboží a oděvy a speciální nabídka zdravé výživy a prémiovou privátní řadou Tesco finest. Díky tomu si každý zákazník najde to, co hledá.

? Honza z Prahy - 4. 11. 2016 10:20 Dobrý den,
rád bych na úvod ocenil samoobslužné pokladny. Jejich zavedením se mi výrazně zkrátila doba na odbavení a zaplacení nákupu.

Co mi na nich ještě trochu vadí je dlouhá doba, než systém vytiskne účtenku, příp. potvrzení o platbě kartou (2 lístečky). Odbavení nákupu je otázkou chvíle, ale pak čekám dalších 10-15s, než mi vyjede potvrzení. Bylo by možné tento tisk zrychlit?
Děkuji za odpověď.

Martin Beháň Martin Beháň: Dobrý den, děkuji za váš dotaz. Těší náš, že máte s naší službou pozitivní zkušenosti. Máme dva typy pokladen, ty starší mají pomalejší systém, který způsobuje toto zpoždění, nyní pracujeme na výměně systému, aby k této časové prodlevě nedocházelo.

? Jindřich - 4. 11. 2016 10:22 Velmi rád chodím nakupovat do vašeho obchodu v Letňanech, je moderní, prostorný, přehledný, proč nevypadají obdobně i další vaše obchody?

Martin Beháň Martin Beháň: Dobrý den, děkuji za váš dotaz a těší nás, že se vám náš obchod v Letňanech libí. Je to náš vlajkový obchod, tento koncept jsme představili před dvěma roky a úspěšné některé principy nadále rozšiřujeme do dalších obchodů např. podobnou pekárnu a zeleninu jsme představili v Roztokách nebo Plzni.

? Zdeněk Vaněk - 4. 11. 2016 10:29 Dobrý den, rád bych se zeptal, proč máte marže u českých dodavatelů vyšší než u zahraničních? Děkuji

Martin Beháň Martin Beháň: Dobrý den, děkuji za váš dotaz. Naší maržovou strategii neurčuje to, zda je dodavatel z ČR nebo ze zahraničí.

? František Tůma - 4. 11. 2016 10:30 Máte nějaká data nebo pozorování o růstu poptávky po veganských produktech? Případně srovnání s trendy v ostatních zemích?

Martin Beháň Martin Beháň: Dobrý den, děkuji za váš dotaz. Konkrétní čísla o veganských produktech nemáme. Naše produkty zdravé výživy se setkávají s velkou oblibou zákazníků a jejich prodej neustále narůstá. Intenzivně pracujeme na rozšiřování těchto řad.

? Petr, Praha 4 - 4. 11. 2016 10:45 dobrý den pane Beháni,
co by bylo potřeba v řetězcích Tesco zlepšit? Třeba to, aby nakupující našel na ploše pracovníka, který mu poradí, pomůže (ne v informacích, to je nakupující již na odchodu....Nejen v potravinách, ale rovněž v oddělení Elektro nikdo není....A další věc-kvalita chleba-nabízet chléb z malých pekáren, kváskový, který musí kynout a na poklep zvoní. Ne chléb ze směsí, který je jak houba. Dále bych uvítal čaje z Anglie, rozšířit nabídku.

Martin Beháň Martin Beháň: Dobrý den, děkuji za váš dotaz. Zaměstnanci se pohybují na prodejní ploše tam, kde je nejvíce zákazníků, aby jim byli schopni pomoci.V případě velkých promo akcí jako je například začátek školního roku, máme na prodejní ploše speciální zaměstnance, kteří mají zákazníkům poradit. V případě chleba nabízíme velké množství druhů, např. z vlastní pekárny, které pečeme podle osvědčených receptur, dále pak rozpekové chleby, které jsou připravované dle instrukcí od dodavatelů a v nabídce jsou i chleby od lokálních dodavatelů v závislosti od regionu. Široká nabídka anglických čajů je v naší řadě Tesco finest.

? Pavel Obecny - 4. 11. 2016 11:09 Dobrý den, bylo by možné nakupovat kvalitní české zboží, jako například česnek?

Martin Beháň Martin Beháň: Dobrý den, děkuji za váš dotaz. V nabídce máme velké množství produktů od českých dodavatelů. Platí to i v případě českého česneku, který máme od farmáře pana Hrdličky z Dolánek na Ohří a do obchodů ho dodáváme prostřednictví společnosti P+P.

? Anna - 4. 11. 2016 11:15 Dobrý den, chtěla bych se zeptat na darování potravin, kolik obchodů současně daruje potraviny a jaké jsou podmínky, které nezisková organizace musí splnit, aby mohla od vás odebírat trvanlivé potraviny?Darujete i jiné než trvanlivé potraviny? Díky moc

Martin Beháň Martin Beháň: Dobrý den, děkuji za váš dotaz. V současné době daruje potraviny z 61 obchodů a tento počet neustále zvyšujeme. Neziskové organizace by se měly obrátit na potravinovou banku, která působí v jejich regionu a domluvit se na možné spolupráci. Vedle trvanlivých potravin darujeme i čerstvé potraviny jako je pečivo, ovoce a zelenina. Zavázali jsme se, že do roku 2020 budeme darovat všechny neprodané a konzumovatelné potraviny ze všech našich obchodů.

? Stanislav Rohla - 4. 11. 2016 11:18 Dobrý den,

chci se zeptat na nový zákon o zákazu prodeje ve státních svátcích. Dá se nějak vyčíslit, jakou ztrátu může Tesco jako celý řetězec mít? Jak se to vůbec dá spočítat, když lidé nakupují den dopředu? Chci se také zeptat na Vaše zaměstnance. Vím že za práci ve svátek dostávají příplatek 100% což podle mně velmi kvitují, máte ale nějaký průzkum, kolik z Vašich zaměstnanců tento zákon uvítalo a kolik to naopak naštvalo? Osobně věřím že většina musí být dost naštvaná. Děkuji za odpověď

Martin Beháň Martin Beháň: Dobrý den, děkuji za váš dotaz. V tento okamžik nemáme ještě detailní vyhodnocení. Z krátkodobého hlediska jsme o část tržeb přišli, z dlouhodobého hlediska to ještě nelze určit. Co se týká našich zaměstnanců jsou mezi nimi tací, kteří práci o státních svátcích vyhledávali, ale i tací, kteří práci o svátcích v oblibě neměli. Detailní průzkum nemáme k dispozici.

? Petr Polasek - 4. 11. 2016 11:19 Mohu se zeptat jak je zajištěna kontrola kvality potravinářských výrobků Vaší privátní značky .
Kolikrát jsem musel reklamovat právě koupený kus jogurtu , zdůvodu poškození obalu . Nebo jsem dodatečně zjistil ,že je zkyslý . Z tohoto důvodu u Vás raději kupuji originální produkci českých nebo německých výrobců . Děkuji předem za odpověď

Martin Beháň Martin Beháň: Dobrý den, děkuji za váš dotaz. Všechny naše produkty privátních značek procházejí průběžně kontrolami kvality, které jsou na stejné úrovni jako u značkových produktů. Budeme rádi, pokud nás o těchto zjištěních budete informovat např. prostřednictvím naši infolinky. Neustále se snažíme zlepšovat kvalitu těchto výrobků a vítáme každou zpětnou vazbu.

? Irena - 4. 11. 2016 11:28 Proč neustále stěhujete zboží z místa na místo? Je to nepřehledné a velmi unavující. ( Pokud mi odpovíte, že je to z toho důvodu, aby si zákazník prošel celý supermarket a případně nakoupil víc potravin, které cestou "potká", tak např. na mně to nefunguje). Děkuji za odpověď.

Martin Beháň Martin Beháň: Dobrý den, děkuji za váš dotaz. Změna skladby produktů není cílená. Většinou k tomu dochází v době, kdy obchod prochází modernizací a přestavbou a nelze se tomu pak vyhnout. Za způsobené komplikace se vám omlouváme.

autor: Iva Špačková | 4. 11. 2016 9:30

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama