Iva Špačková
9. 2. 2018 8:07
Experti na obchod hledali v tomto týdnu v Praze odpověď na to, jak najít rovnováhu na trhu v době, kdy do všech činností pronikají chytré technologie, ale zákazník chce cítit lidský přístup k jeho potřebám. V přednáškových sálech Retail Summitu o tom hovořili moudří lidé, v předsálí se snažily zaujmout hostesky firemních stánků. Jejich stolky s kávou, brambůrky či sýry lákaly podobné množství návštěvníků jako stolky s high-tech produkty.
Kamery, co třídí zákazníky
Společnost Quantasoft se snaží prodat systém, který na základě údajů z kamer vyhodnocuje řetězcům například to, kolik lidí jejich obchod navštíví, jakou při tom mají náladu, kolik jim je let a zda se jedná o muže či ženy.
Systém také zachytí dobu, kterou zákazníci stráví u pultů nebo jak dlouho čekají před kasou ve frontě. Informace dokáže propojit i s daty o tom, zda je zákazník členem věrnostního programu a jak dělal v minulosti nákupy.
"Data se agregují a z údajů se dělají takzvané heat (tepelné) mapy, kdo se kde a jak dlouho pohyboval. Obchodníkovi to pomůže lépe plánovat, jaké zboží má kam lépe rozmístit," popisuje systém Milan Pašek z firmy Quantasoft.